Jorieke123 Geplaatst: 16 augustus 2024 Geplaatst: 16 augustus 2024 Ik kom sowieso, dus ik kan mijn lijstje vast maken Mijn aanbod: -- Zaailingen van: Brave Hendrik, zwartmoeskervel, tijm, roomse kervel, Altheastruik/hibiscus (kleur onbekend), vlinderstruik, -- Jute zakken -- hydrolaat, van eigen stook (moestuinforum.nl/topic/35792-etherische-olie-destilleren/ ) Ik gebruik het graag om mijn gezicht te reinigen, en in bad. Maar zie ook hier: stichtingaromatherapie.nl/aromatherapie/hydrolaten/ Ik heb de volgende 'smaken': basilicum, rozemarijn, sinaasappelschil, mandarijnschil, laurier, munt, citroengras, bergbonenkruid (satureja montana), goudsbloem (calendula), afrikaantjes (tagetes) -- flinke broccoli Nine Star planten: -- Ik neem toch aan dat ik dan (zo goed als) rijpe kweeappels heb. -- er hangen dan vast ook nog leuk wat cayennepepers aan mijn plant die er af mogen. -- ik vul het hier snel aan! Ik zoek: -- wijflessen, en/of de schroefdoppen die daar op gaan. Voor het destilleren van etherische olie gebruik ik graag wijnflessen van blank glas, van 750 ml inhoud, met schroefdop. En omdat ik de flessen wel goed kan hergebruiken, maar de doppen nogal geurig worden en soms zelfs kapot gaan (dat binnenste rubber laagje kan slecht tegen bijv. citroenolie) kan ik ook wel doppen gebruiken. Mocht je bijv. groene flessen hebben ofzo. Dan kan de fles weg en de dop naar mij -- honing -- zaagsel of houtkrullen of snippers of iets van die strekking voor in het kippenhok. -- hooi, stro, hennepstrooisel, als eten voor onze grazers en als bedekking voor in hokken. -- Zelfgebakken brood, om in te vriezen. Of een heerlijk broodje van jouw lokale bakker natuurlijk. -- Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken Die 3e fles van links is helemaal mooi: zonder een knik bij de hals en dus geen druppeltjes olie die net ergens blijven hangen: 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 20 augustus 2024 Geplaatst: 20 augustus 2024 Ik heb wel belangstelling voor een broccoli nine star, en eitjes zijn altijd fijn. Ik ga een broodje voor je bakken, en wijntjes drinken zodat ik flessen/doppen voor je heb. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2024 Yes Arja: eindelijk de nine star voor jou! (en dan gaan we er even vanuit dat ze nu wel blijven leven dus) 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mevrouw Groen Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Dat klinkt gaaf, dat hydrolaat. daar wil ik wel de sinaasappel van. Ik kan wel iets van je lijstje meenemen, honing of ontbijtzaken bijv. Wil je nog eierdozen? Heb ze sinds de vorige mtfdag bewaard, als je ze wilt neem ik ze mee voor je. 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Ik heb voor je: Potje van mijn eigen honing, wijnflessen en eierdozen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 26 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2024 Lief dat jullie allemaal eierdozen mee willen nemen, maar we hebben ze niet nodig We hebben nog een flinke voorraad van de vorige keer dat ik er om vroeg hier, dus dat is helemaal geweldig! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Goed dat je het meldt. Ik kan ze ook wel kwijt in diverse kraampjes langs de weg. 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 29 augustus 2024 Geplaatst: 29 augustus 2024 Kweeappels please! 5-6 stuks om de grootmoeder van mijn kinderen te plezieren. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2024 Geplaatst: 29 augustus 2024 Mag ik wat goudsbloemhydrolaat? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2024 Auteur Geplaatst: 2 september 2024 Een paar dingen die zeer weinig met de moestuin te maken hebben: -- ik zou nog wel een boodschappenkratje van Jumbo of bijv. Plus willen hebben. Waar ze hun online bestellingen in leveren. Die zijn net even een slag kleiner dan een normaal boodschappenkrat, kleiner dan bijv. die van AH. En ze passen zo mooi in onze vrieskist. Ik heb er maar eentje nodig en ik betaal je gewoon de statiegeldkosten. -- ik heb wat verpakkingsmateriaal wat terug moet naar de Stoerderij in Son en Breugel. Piepschuim 'doos', een koeltas, en wat koelelementen. Komt iemand daar in de buurt op de terugweg? Anders stuur ik ze maar gewoon naar ze op. -- bigbags. We zijn nu bijv. aan het hooien en dan is zo'n zak erg handig! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 2 september 2024 Geplaatst: 2 september 2024 Ik heb nog een bigbag liggen, zal 'm voor je meenemen. Wij laten er altijd de compost in komen. 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 4 september 2024 Geplaatst: 4 september 2024 Bigbags:Hier komen er twee met zand vrij, zal eens vragen of er statiegeld of zo op zit want er staat wel hun bedrijfsnaam op. 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Claudy Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 hai Jorieke, Heb wel interesse in de broccoli en hydrolaat, denk citroengras. IK zoek iets om mijn gezicht te verzorgen en te hydrateren. Heb nog niet alle hydrolaten gecheckt wat de werking is. Ik ga kijken voor de wijnflessen. Kan een brood voor je bakken Moet verder nog een ruillijst maken. groetjes van Claudia Quote
Nasuada Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Jorieke, kan jij nog aan die snelgroeiende eucalyptus van je buurman komen? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 16 september 2024 Auteur Geplaatst: 16 september 2024 Ik heb het even aan ze gevraagd, en: "Ja". Dus ik ga van de week daar even langs! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 Super, ik zou er graag 2 willen. 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2024 Auteur Geplaatst: 18 september 2024 ik ga er morgenmiddag heen. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2024 Auteur Geplaatst: 21 september 2024 Gisteren nog even een rondje door de kruidentuin gemaakt (alles weer netjes aan kant ) en wat uitzaaisels opgepot: 4x verzamelpotje met tijm ('gewoon' Duitse wintertijm ofzo, maar dan uitgezaaid dus geen garanties) 1 voor arja, 1 voor nasuada, nog 2 over 2x marjolein 1 voor Nasuada, nog 1 over 1x St. Janskruid 2x roomse kervel (voor nasuada en arja) 2x colakruid 1 voor Nasuada, nog 1 over 1x brave Hendrik 3x zeekool 1x vrouwenmantel (voor nasuada) 1x rudbeckia (Voor appelvrouw) 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 21 september 2024 Geplaatst: 21 september 2024 Mag ik me inschrijven voor de Rudbeckia? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 21 september 2024 Geplaatst: 21 september 2024 Mag ik een tijm en een roomse kervel? Om de een of andere manier blijven in mijn kruidentuin alleen oregano en bieslook over 😬 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Heb je voor mij nog een colakruid, tijm,marjolein, roomse kervel,en een vrouwenmantel? Heb overlegd met hubby en ik mag de twee grote bags voor je meenemen. 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 22 september 2024 Auteur Geplaatst: 22 september 2024 Aangeboden: een snij/serveer(?)plank van aardewerk, met 1 witte geglazuurde kant. Meegebracht door vrienden uit Israël, maar ik gebruik hem nooit... Toch zonde. Het ding meet +/- 19 bij 29 cm. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Kan je er goed op snijden of toch niet? Ik heb net geleerd dat ik mijn plastieke ( gebruiken we voor vlees) én mijn houten snijplank opeet Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Op glas en keramiek (glazuur is ook glas) worden je messen snel bot. Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Dat is dan idd een probleem. Ik ga er een topic over openen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.