scubapat Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Hallo moestuinders, Wie heeft er hier ervaring met de kweek van paddestoelen?Ik beschik over een mooi kelderoppervlak met constante temperatuur en goede vochtigheidsgraad.Volgens mijn beperkte kennis begin je OF met een substraat op basis van gecomposteerd stro OF paardenmest.Graag zou ik beginnen met een eenvoudige soort zoals de Parijse champignon (maar wel de bruine versie zoals gekweekt in de mergelgrotten in Canne- Belgisch Limburg). Deze geven meerdere vluchten per zaaibed en zijn zeer smakelijk.Wie kan me hier een beetje op het juiste pad brengen? Alvast bedankt voor jullie tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Je kunt ook complete sets kopen (koelboxje, voorgezaaid substraat en handleiding). Ik heb het een paar keer geprobeerd. Ging als een tierelier. De laatste keer kocht ik ze toevallig hier (oesterzwam) www.casaforesta.nl . Vriendelijke mensen. Maar als je googletje vind je wel meer van dit soort winkels. Er zit, of zat, er nog eentje in dezelfde omgeving. Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Opzich is de kweek hardstikke leuk, en hardstikke snel/goed maar daarvoor moet je je wel even inlezen dat je de stappen goed begrijpt, je kunt een boekje kopen of inlezen op internet of mischien heeft een van de leden nog een handige PDF voor je, (maar daar moeten ze dan zelf even mee komen ) Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelmer Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Weet nog niet zo veel van paddenstoelen behalve de methode met boomstammen misschien dat je deze in plaats van in de grond ook in de kelder kan zetten, zou je bijvoorbeeld deze mensen over kunnen mailen. http://www.groenetakken.nl/index.html Quote “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts