Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paddestoelen


scubapat

Aanbevolen berichten

Hallo moestuinders,

 

Wie heeft er hier ervaring met de kweek van paddestoelen?

Ik beschik over een mooi kelderoppervlak met constante temperatuur en goede vochtigheidsgraad.

Volgens mijn beperkte kennis begin je OF met een substraat op basis van gecomposteerd stro OF paardenmest.

Graag zou ik beginnen met een eenvoudige soort zoals de Parijse champignon (maar wel de bruine versie zoals gekweekt in de mergelgrotten in Canne- Belgisch Limburg).

Deze geven meerdere vluchten per zaaibed en zijn zeer smakelijk.

Wie kan me hier een beetje op het juiste pad brengen?

 

Alvast bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook complete sets kopen (koelboxje, voorgezaaid substraat en handleiding). Ik heb het een paar keer geprobeerd. Ging als een tierelier.

 

De laatste keer kocht ik ze toevallig hier (oesterzwam) www.casaforesta.nl . Vriendelijke mensen. Maar als je googletje vind je wel meer van dit soort winkels. Er zit, of zat, er nog eentje in dezelfde omgeving.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzich is de kweek hardstikke leuk, en hardstikke snel/goed maar daarvoor moet je je wel even inlezen dat je de stappen goed begrijpt, je kunt een boekje kopen of inlezen op internet of mischien heeft een van de leden nog een handige PDF voor je, (maar daar moeten ze dan zelf even mee komen )

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet nog niet zo veel van paddenstoelen behalve de methode met boomstammen misschien dat je deze in plaats van in de grond ook in de kelder kan zetten, zou je bijvoorbeeld deze mensen over kunnen mailen.

 

http://www.groenetakken.nl/index.html

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

 

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...