appelvrouw Geplaatst: 20 augustus 2024 Geplaatst: 20 augustus 2024 (aangepast) Ik heb een grote onsterfelijkheidskruid plant die ik volgende week wil gaan delen. Ik weet nog niet hoeveel ik er aan kan bieden, maar dat laat ik een dezer dagen weten. Ok ik kan 3 x onsterfelijkheidskruid aanbieden. Verder heb ik een mooie grote al jaren oude zoethout plant in de aanbieding. Ik heb het even hier nagekeken maar hij is minstens 7 jaar oud. De laatste 2 lentes is hij niet meer verpot, de jaren ervoor meestal wel, iig nieuwe aarde erbij. Ik ga hem niet splitsende plant is dus voor 1 liefhebber. De foto is uit 2020. ( Goldfish en Dame Groen) Een bananenboompje ( Musa Basjoo) gekregen van de botanische tuin. Ik ga hem niet planten. ( Arja) Schapenwol, bruin om te mulchen of te vilten. -Bol(len) van de boomlelie Tomatenzaad: De datum is de oogstjaar van het zaad, het zaad is droog en koel en donker bewaard. Zoek allen ajb maximaal tomatenzaden uit! Ik ga geen grote tomaten meer zaaien en vind het zonde dit zaad weg te gooien. Het zelfgeoogste tomatenzaad blijft nog vele jaren goed is mijn ervaring. In ieder geval, aarzel niet ik ben blij als je wat uitzoekt! -Black patio (2024) Mountain rouge (2021) Venus (2023) Coral Queen (2022) Krasnij (2022) Allergrootste Coeur de Boeuf zaden uit (2017, 2019, 2020, 2021, 2022) eigen oogst van steeds de mooiste en grootste vrucht vd plant. Besace, zwarte kleine Bbq tomaat ( 2020) Gelbe Maxi (2023) Coral Queen (2021) Summer of Love (2022 en 2023) Tiny Tiger (2023) Couilles Torreau (2022) Bleu Cherry (2021) Black Cherry (2021) Groene Kers ( tuinclub Frankrijk) (2020) Jerusalem (2022) Red Minibel (2023) Coeur de Boeuf bicolor (2022) Groen van Ciska (2022) Overige: Olijfkomkommer (2024) Sechuan peper(2023) Kumqats (2024) Enkele kleine of één grotere portie kruidenthee 2024 met oa munt, jiaogulan, brandnetel, melisse, bes en braam en aardbeiblad etc. Verder heb ik niet veel te vergeven. Zoek je iets vraag het! Geld heb ik ook nog wel mocht dat nodig zijn 💴 😉 Bessen zijn welkom ik kan er nog wel wat kwijt. Alhoewel aalbessen het niet zo goed lijken te doen op onze bosgrond, de voorkeur gaat dus uit naar zwarte bes en blauwe bes. Misschien is Josta ook wel een idee. Edit: géén aalbes dus! Enkele kleine fruitboompjes kunnen ook nog een plek vinden in mijn bosje. Ook oogst of inmaak zoals jam is in overleg welkom. Ik ben ook op zoek naar zaden van paardebloem, korenbloem, venkel, kaasjes kruid , gele klaproos (schijnpapaver), akelei, viooltjes, witte en paarse dovenetel, kamille, wilde pastinaak, teunisbloem, wilde peen etc. Dat is om uit te strooien met de hoop dat het wat wordt in mijn bostuin. Ik zoek nog een of meerdere vlinderstruiken die met donkerpaarse bloemen heeft de voorkeur ( bv Black Knight, GÉÉN witte of zalmkleurige of gele) Voor Arja heb ik een stuk of 5 potten. En het bananenboompje. Varen(s). En zaadjes piment très doux des landes. Van Arja krijg ik een zwarte bessen, jam, oerprei en zaden om uit te strooien. Vincent en zijn groene dame krijgen zaadjes brandende liefde, Coral Queen, geld, en de zoethout plant En geven blauwe bes die rose is, Josta en Appelbes, halen appletini en nemen oogst mee van kiwibes en chayote. Jootje tomaten zaden, Lovers Lunch en Negro Aztecs En geeft inmaak en Olifantentenenknoflook Bonnie geeft me een vlinderstruik En wil de volgende zaden: ? Nasuada geeft me de boeken Ketelbroek en de camino krijgt varen(s), coeur de Boeuf zaden en bollen boomlelie Angela geeft me vlinderstruik Krijgt pompoen ( oranje Uchi Kuri) Jorieke geeft me schenkels en een vlinderstruik krijgt geld 16 september 2024 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 20 augustus 2024 Geplaatst: 20 augustus 2024 Ik heb een cassisbes voor je. Jippie, jampotten! 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Leuk dat je er weer bent! PS Ik hoop je op op 28/9 te ontmoeten en niet op 29 november. Hoewel de schuur behaaglijk is en de gastvrijheid van Joep en Jorieke hartelijk en warm, is eind november mij wat te koud. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Ik had die datum in je titel al aangepast maar je hebt hem teruggezet...? 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Zaden! Ik schud wel even wat teunisbloemen boven een zakje, denk dat ik ook wel wat ander wild spul voor je heb. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2024 4 uren geleden, Jorieke123 zei: had die datum in je titel al aangepast maar je hebt hem teruggezet Haha nee ik heb niks gedaan en moet lachen..ik heb iets met 28/11 blijkbaar, zus jarig. Ik pas het zo aan. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2024 Op 21-8-2024 om 11:25, Jorieke123 zei: al aangepast Wat er volgens mij gebeurde is dat ik wel een typefout heb aangepast, er stond namelijk Appenvrpuw. Dat daarmee de datum ook weer verkeerd stond geeft wel aan dat ik consequent ben in met het maken van deze fout😉 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2024 Ik heb teveel schapenvacht, meer dan ik nodig heb, het is van het zwartbles schaap, donkerbruine wol. Voor wie er mee zou willen mulchen bijvoorbeeld. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 31 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2024 (aangepast) Vlak vóór de MTFD haal ik mijn grote plant met boomlelie uit de grond. Ik wil hem wat uitdunnen en op een andere plek. Wie er knol ( of is het bol) wil laat het maar horen. (zie foto eerste bericht) , 5 september 2024 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 7 uren geleden, appelvrouw zei: bol Bol dus. Een knol spruit aan alle kanten, zoals een aardappel. Een bol spruit uit een centraal punt, zoals een tulp. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 1 september 2024 Auteur Geplaatst: 1 september 2024 Dank je dan weet ik iig waar ik naar moet zoeken😉 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 4 september 2024 Auteur Geplaatst: 4 september 2024 Tomatenzaden toegevoegd. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gitta Geplaatst: 4 september 2024 Geplaatst: 4 september 2024 Ik ga er helaas niet bij zijn. Jammer, want ik heb wel het een en ander wat ik kan ruilen. Volgend jaar dan maar. Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2024 Auteur Geplaatst: 5 september 2024 Meer tomaten en ook andere zaden toegevoegd. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 (aangepast) Ik wil de banaan wel, maar alleen als niemand anders hem wil. En graag zaden van de Piments très deux des landes, ik denk dat je doux ipv deux bedoelt? 5 september 2024 aangepast door Arja 1 Quote
Mevrouw Groen Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Ah, Brandende liefde! Die wil ik wel heel graag. Misschien hebben wij nog wel een bes voor je! We hadden wat leuke koopjes pas maar onze tuin groeit helaas niet mee. 😎 Of zaden. @Goldfish 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2024 Auteur Geplaatst: 5 september 2024 26 minuten geleden, Mevrouw Groen zei: wel een bes Brandende liefde voor jou vrouw Groen. Ik hoor het wel van de bes fruit dat is hier zo welkom, en eventueel kan er financieel bijgedragen worden mochten jullie wat leuke koopjes te koop/ overname hebben 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mevrouw Groen Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 (aangepast) Dat komt wel in orde! We laten het je nog wel weten. Is de zoethoutplant nog in de race voor een nieuw huisje? 5 september 2024 aangepast door Mevrouw Groen Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2024 Auteur Geplaatst: 5 september 2024 (aangepast) Jazeker! Willen jullie hem een nieuw plekje geven? 6 september 2024 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Sinds wanneer heeft Mevrouw Groen behoefte aan Brandende Liefde? Is mijn liefde soms te kil?😒 4 Quote
Mevrouw Groen Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 3 minuten geleden, Goldfish zei: Is mijn liefde soms te kil? Haha, exact een jaar geleden probeerde jij die zelfs voor mij te bemachtigen maar was uitverkocht! Gelukkig geldt dat niet voor jouw liefde en komt de plant zomaar weer op ons pad! 2 Quote
Mevrouw Groen Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 10 minuten geleden, appelvrouw zei: Jazeker! Willen jullie hem een nieuw plakje geven? Ja, graag. Ben bezig met thee etc. Dus erg leuk. Quote
Goldfish Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 We hebben in elk geval een roze (!) blauwe bes voor je. Dat is een blauwe bes die lager blijft dan je gewend bent, wel uit de VS komt, maar roze bessen geeft. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 september 2024 Auteur Geplaatst: 6 september 2024 (aangepast) 13 uren geleden, Mevrouw Groen zei: komt de plant zomaar weer op ons pad! De zaadjes dan hè..ik heb trouwens zelf ook gezaaid, super kiemend zaad! De zoethout moet wel in de kas in de winter, gaat lukken toch? Heel leuk een rose bes, ben ik blij mee! Zoek allen ajb maximaal tomatenzaden uit! Ik ga geen grote tomaten meer zaaien en vind het zonde dit zaad weg te gooien. Het zelfgeoogste tomatenzaad blijft nog vele jaren goed is mijn ervaring. In ieder geval, aarzel nietik ben blij als je wat uitzoekt! 6 september 2024 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 27 minuten geleden, appelvrouw zei: De zoethout moet wel in de kas in de winter Ik heb mijn Chinese zoethout en de "gewone" (van @fre3ke) nooit in de kas gezet. Leeft nog steeds, na 2 winters buiten in een kuip. Sterft bovengronds af en groeit opnieuw vanuit de grond. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.