Dahli Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 (aangepast) Interessant onderwerp dit! Ik gebruik zelf al jaren bamboe-snijplanken. Ze gaan ook jaren mee. 1 voor vlees en een andere voor groenten, tofoe en brood enzo. Bamboe is net als hout antibacterieel heb ik begrepen. Extra reinigen af en toe doe ik ook met citroen en zout. Daarna afspoelen, aan de lucht laten drogen en daarna insmeren met zonnebloemolie. Alleen voor vis gebruik ik een plastic plank. Rauwe kip snijd ik altijd op een bord dat direct daarna de vaatwasser in gaat. Ik weet dat dat laatste funest is voor je messen, maar ik heb een heel handzaam messenslijpertje. Die gebruik ik regelmatig. Sowieso lekker om je messen af en toe te slijpen. In zijn geheel gebraden kip uit de oven verdeel ik met een wildschaar, ook zo’n ideaal ding 😃. edit: omdat messen slijpen eigenlijk inherent is aan snijplanken gebruiken: deze slijper heb ik. Echt geweldig ding. Nog geen 2 tientjes. Het is bijna Sinterklaas…. 29 september 2024 aangepast door Dahli toevoeging 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.