Rookie Geplaatst: 8 januari Auteur Geplaatst: 8 januari 11 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Ik vraag mij steeds af of dit een Nederlands woord is. Ik zoek het op internet op en dan kom ik op dit forum. Het staat dus gelijk op internet. Het woord syphone kent het woordenboek ook niet. Wel siphon en dat betekent "sifon". Maar begrijp ik het goed dat er dan lucht uitkomt? @Rookie Er hoort aalleen lucht uit te komen. Maar soms komt er ook de inhoud van de pot mee, dat is iets wat je liever niet hebt, maar het kan gebeuren. Op zich niet heel erg, als er maar voldoende vloeistof in de pot blijft zitten en als hij maar vacuum trekt. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 8 januari Auteur Geplaatst: 8 januari 3 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Is de soep zo dun, of lijkt dat zo? Die van mij daar kun je bijna een lepel rechtop in zetten. En later doe je er dan de worst erbij neem ik aan. @Rookie Ik gebruik hem als soep basis en doe er later worst e.d. bij. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari (aangepast) 1 uur terug, Rookie zei: voldoende vloeistof Dus de pot hoeft niet helemaal tot de deksel gevuld te worden, zoals je normaal doet bij gewoon inmaken zonder machine. Wanneer bij mij dus de potjes ontplofte in de kast en de hele kast onder de tomatentroep zat. 8 januari aangepast door Petrasmoestuin Quote
Rookie Geplaatst: 8 januari Auteur Geplaatst: 8 januari Bij pressure cannen heeft elke bereiding zijn eigen vloeistofniveau. Er moet voldoende, niet te veel en niet te weinig lucht in blijven zitten. 2 Quote
driepinter Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari Misschien een domme vraag maar zou je voor het inmaken met een ouderwetse snelkookpan hetzelfde resultaat kunnen bereiken als met een pressure cooker ? Kooktemperatuur is dan hoger dan 100 graden lijkt me en als dat klopt is het misschien sowieso beter dan normaal wecken ? Quote
woldistel Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari Nee, een snelkookpan (is een pressure cooker) kan niet zoveel druk opbouwen als een pressure canner. Bij hogere druk gaan de veiligheidskleppen open. Dus de temperatuur wordt nooit hoog genoeg. Bij een pressure canner is die 120'C. 1 1 Quote
driepinter Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari Wat ik her en der lees is dat de temperatuur in een snelkookpan ook kan oplopen tot 120 graden celcius. Ik zie mezelf nog niet zo gauw pressure cannen of wecken maar sluit niet uit dat ik het misschien weleens wil proberen. Het zal in mijn situatie niet erg lonen om een pressure canner aan te schaffen (een grotere vriezer zou dan hoger op mijn verlanglijstje staan), maar volgens mij ligt er nog een ouderwetse snelkookpan in de schuur niets te doen, vandaar de vraag. Maar goed, Je kunt bijvoorbeeld ook prima rijst koken in een steelpannetje, maar een rijstcooker is wel zo gebruiksvriendelijk en iedereen zonder kookervaring kan daarmee rijst koken. En zo zal het ook wel zijn met zo'n pressure canner. Quote
Rookie Geplaatst: 9 januari Auteur Geplaatst: 9 januari Op zich is pressure cannen niet moeilijk. Ik doe dit al jaren, maar altijd met de veiligheidsvoorschriften. Met voedsel neem ik geen risico's. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.