Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Iemand ervaring met tomaat Gardeners Delight?


henkg

Aanbevolen berichten

Door slordig verspenen weet ik niet meer wat Roma VF, en wat Gardeners Delight is. Ik dacht eigenlijk dat de Gardeners Delight veel kleiner zouden blijven, maar tot nu toe zien ze er nog precies hetzelfde uit. Het naamloze oerwoudje:

 

img1832k63431338210751.JPG

(De derde soort, met het aardappelblad, is Balkonstar).

 

Mijn vraag: wanneer, en hoe kan ik het verschil gaan zien?

Krijgt bijvoorbeeld de Gardeners Delight direct bloemstengels met heel veel bloempjes (want cherry-tomaat)?

Dan kan ik eventueel gaan verplaatsen. De Roma's zijn voor de opbrengst, en gaan een mooi plekje krijgen. De Gardeners Delight zijn alleen maar een extraatje.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk,

 

Veel bloemtrosjes (vertakt) inderdaad (geen scherpe foto sorry)

dscf009992651338285867.JPG

 

En een foto van het blad

dscf010331501338285879.JPG

 

Volgensmij had je een maand geleden deze vraag ook al gesteld (maar toen was het nog te vroeg om te beantwoorden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorg, Dank.

Gardeners Delight blijkt dus inderdaad veel bloempjes per stengel te geven, ook al bij de eerste bloemstengels. "Jouw" blad ziet er helaas nog net zo uit als mijn Roma.

Binnen een paar weken hoop ik te kunnen determineren op exterieur. En alle volgende keren ga ik minder slordig verspenen ....

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...