Jump to content

Beetje hulp bij de opstart

George38

Recommended Posts

Hey iedereen.

Ik ben George, nieuw hier. 

Heb in het verleden al eens witte en kastanje champignons gekweekt met zo een all in one setje en vond het wel eens tof.. maar ben me de laatste tijd meer en meer aan het toespitsen om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn.

Heb me al wat ingelezen in het aanschaffen en "dubliciceren" van liquid couture etc., dit lijkt me allemaal wel goed doenbaar! 

Wat is men plan?

Initieel 2, uiteindelijk mogelijks 4, grote monotubs maken om zo ten aller tijde een paddenstoelsoort ter beschikking te hebben ter consumptie. Dit (om in combinatie met een kleine groententuin die ik aanmaak is & een kleine binnentuin (aquaphonics) zoveel mogelijk van m'n vrouw en m'n eigen's eten zelf te kweken.. niet uit noodzaak, maar als hobbies (ben jong gepensioneerd) en omdat het gewoon erg leuk lijkt allemaal.

Als tubs dacht ik enkele grote bakken uit action te halen, steriele spawnbags (?) ga ik voorlopig nog aankopen tot ik me daar zelf ook in verdiep.

Als Substraat had ik positiefs gelezen over cocos, waar kan ik dit het goedkoopste vinden (alle tips zijn welkom) .

Ik had graag wat input gehad van de experts hier, 

Hoeveel tubs zou ik best hebben?

Is een warmtemat aangeraden als ze in de (geïsoleerde) garage staan?

Zijn er nog extra benodigdheden die ik over het hoofd zie/vergeten vermelden ben? 

Mvg George 

Edited by George38