Petrasmoestuin Posted January 21 Share Posted January 21 Kent iemand deze spray en is het de moeite waard om te kopen als je linzen wilt verbouwen? https://www.amazon.com/Prime-Superior-Drench-Enhancer-Plants/dp/B0C66855J2 Linzen kweken - wikiHow Behandel je linzen eerst met een entmiddel. Het middel helpt je linzen om extra knopen, of verlengingen, te laten ontspruiten in hun wortelen. Hierdoor zijn ze beter bestand tegen weersveranderingen, en dat levert een betere oogst op.[8] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21 Share Posted January 21 Vooral gebruikt in de wietteelt 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted January 21 Share Posted January 21 Ik zou me eerst afvragen of het nodig is een middel als dit te gebruiken. Ik heb nog nooit gehoord van het gebruik van dit soort spul bij andere peulvruchten. Heb je al eens linzen gekweekt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrasmoestuin Posted January 21 Author Share Posted January 21 1 uur geleden, Arja zei: Heb je al eens linzen gekweekt? Nee nog nooit, en ik vond deze info ook vreemd moet ik zeggen. Je kunt wel alle groenten opjagen, dat doen ze in de industrieën ook. Maar dat willen wij juist niet. Zo natuurlijk mogelijk lijkt mij. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
driepinter Posted January 23 Share Posted January 23 Ik ben slechts een amateur en had er ook nog nooit van gehoord. Wel zag ik op de website van Vreeken dat het sprayen met salpeter aanmerkelijk helpt bij het kiemresultaat. Dit was overigens niet bij linzen maar bij een tomatenonderstam. Volgens wikipedia werd salpeter vroeger gewonnen uit vermengde grond en mest, tegenwoordig wordt het industrieel gewonnen uit ammoniak Ik neig er ook naar om liever een paar extra plantjes te zaaien mochten er enkelen niet uitkiemen, dan met allerlei middeltjes proberen het maximale eruit te halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted January 23 Share Posted January 23 40 minutes ago, driepinter said: een paar extra plantjes te zaaien Dat doe ik ongeveer bij alle soorten. Er wordt altijd wel eens wat opgegeten, of het knakt bij het verpotten. Alles wat ik over heb geef ik weg aan vrienden, buren, plantenasiel of op mtfd. Terug naar linzen: ik herinner me ineens dat ik een paar jaar geleden een een rij heb gekweekt. Dat ging goed, maar ik vond het oogsten van die pieterpeuterig kleine linsjes belachelijk veel werk, dus het is bij die ene keer gebleven. Ik zou het wel opnieuw willen doen, maar dan met grotere linzen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts