Jump to content

Zelf bestuiven van appelboom

wilma

Recommended Posts

goededag. ik heb een vraag .n,l,

als je een appelbloesem zelf met een bloem van een andere appelsoort bestuift, is dan het stuifmeel van invloed op het uiteindelijke resultaat.

Stel, ik heb een golden delicious ,is een groene appel,

en ik neem een bloem van elstar of ander rood appelgewas.

Is het dan mogelijk dat mijn goldenboom anders gekleurde appels leverd.

Kan hier eigenlijk geen info over vinden.

ben daar erg nieuwsgierig naar.

Nope, het stuifmeel heeft geen invloed op de appel zelf, maar op de boom die uit het zaadje van de appel groeit.

Stel: je hebt een golden delicious en een elstar. Je bestuift de golden delicious met stuifmeel van de elstar. Dan krijg je aan de golden delicious gewoon gele appels. Maar zodra je de zaadjes uit de appel gaat zaaien krijg je een kruising tussen golden delicious en elstar (uitgaand dat de appels niet "besmet" zijn met stuifmeel van andere appelrassen).

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Frank, ja nu je het zo stelt, kan ik het volgen. Weer een beetje wijzer geworden. Kon er zelf niet opkomen.Bedankt weer.

t lijkt als of je mijn persoonlijke leeraar gaat worden over fruit, heb al veel van je mogen leren.vriendelijke groet Wilma