Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zelf bestuiven van appelboom


wilma

Aanbevolen berichten

goededag. ik heb een vraag .n,l,

als je een appelbloesem zelf met een bloem van een andere appelsoort bestuift, is dan het stuifmeel van invloed op het uiteindelijke resultaat.

Stel, ik heb een golden delicious ,is een groene appel,

en ik neem een bloem van elstar of ander rood appelgewas.

Is het dan mogelijk dat mijn goldenboom anders gekleurde appels leverd.

Kan hier eigenlijk geen info over vinden.

 

ben daar erg nieuwsgierig naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, het stuifmeel heeft geen invloed op de appel zelf, maar op de boom die uit het zaadje van de appel groeit.

 

Stel: je hebt een golden delicious en een elstar. Je bestuift de golden delicious met stuifmeel van de elstar. Dan krijg je aan de golden delicious gewoon gele appels. Maar zodra je de zaadjes uit de appel gaat zaaien krijg je een kruising tussen golden delicious en elstar (uitgaand dat de appels niet "besmet" zijn met stuifmeel van andere appelrassen).

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, ja nu je het zo stelt, kan ik het volgen. Weer een beetje wijzer geworden. Kon er zelf niet opkomen.Bedankt weer.

t lijkt als of je mijn persoonlijke leeraar gaat worden over fruit, heb al veel van je mogen leren.vriendelijke groet Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...