Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Nog niet helemaal,op de foto smalle bloemarens.Die van mij onder breed en naboven smal toe lopend.

Maar wel de blad groei Dus Familie.

Ziet er goed uit,

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik heb een leuk aantal zaailingen van deze kool gekregen, maar weet niet welke kool het is. Iemand een idee? Ik zag net bij de update van HenkG. een foto van chinese kool zaailingen, zou die het kunnen zijn? Leek er wel op. Sorry als de foto ondersteboven staat, krijg het niet verholpen!image96091398624328.jpg

Geplaatst:

Kan het geen brocoli zijn

weet het niet zeker maar vind het er wel op lijken

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

@ Thea. De bij jou meer gedrongen bloeiaren heeft met de standplaats te maken. Veel wind, wat droog in de zomer enzo.

Geplaatst:

@Bit nee ben ik niet meeeens.

De aarens zijn lang maar onder breed smal toe.

Je zult het zien in je eigen tuin?

Geplaatst:

Thea. We zijn allebei stronteigenwijs. Ik weet het Maar veel anders ( andere Ligularia ) kan het niet zijn. Of het is gewoon geen Ligularia ( maar dat is het wél natuurlijk )

lekker puh ...

Geplaatst:

Je ziet het in het najaar,puh

Geplaatst:

Ligularia prezw. "Dragon's Breath" Die is zo als de jouwe. ( met dank aan een slimmere mede forummer ( Stan )

Geplaatst:

Hier krijgt iemand gelijk..eigenlijk jullie beiden

Ligularia heb ik 2 x gezaaid en is niet gelukt..volgende mtfd graag een stukje wortel..als het mag van een van jullie beiden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nu dat is hem ook niet.Ben op zoek gegaan .En gevonden.

Ligularia Tangutica

Bit door jouw wisten we welke richting moesten zoeken.

Geplaatst:

Deze bloemen staan in mijn moestuin. Ik vind ze erg mooi, hoewel het volgens mij gewoon ' onkruid' is. Maar wat is het?

Ik heb een paar van de bloemen geplukt, die staan nu al bijna een week in een vaas buiten mooi te zijn! image20201398671187.jpg

Geplaatst:

Bedankt, Piroska! Ik vind hem leuk, hij mag blijven!

Geplaatst:

Hoi allemaal

Ik heb een tijdje geleden wat ananaskers gezaaid. maar is dit plantje wel de ananaskers want ik twijfel lijkt wel onkruid.

Hier de foto van het kleine plantje. Groetjes Jessica .

159295_0_82_dsc02910.jpg

418735_0_82_dsc02911.jpg

Geplaatst:

Ik zou even afwachten,maar die van mij zijn groener.

Geplaatst:

Ik wacht nog even af. En hoop dat het de ananaskers is. tenzij iemand anders denkt. Groetjes jessica.

Geplaatst:

Ik denk springbalsemien.

Geplaatst:

Hoe moet ik daar aan komen want heb deze niet eens gezaaid dat is 1 ding wat ik zeker weet.

Geplaatst:

Het is ook zeker geen springbalsemien.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik vroeg me af of dit wel thuishoort tussen m'n bramen....

C535A366-4190-47E9-AF19-F05D60E3AFC4_zpsygpkkr7e.jpg

Er waren drie planten in de pot, alleen vind ik dat er eentje iets andere blaadjes heeft dan de andere ( voor mij herkenbare ) braamplanten.

1A90AA3B-214B-490B-A261-28E588F87B8F_zpsrcd4otsq.jpg

A24DB0B6-76EA-4A99-9DAC-CB654A3C6C23_zpsd4ju5ukx.jpg

Als het geen braam is dan trek ik het eruit en evt herplanten.

Geplaatst:

Voor mij ziet die er erg uit als een appel. Maar hij heeft geen bloesem dus ik vraag het me af.

Geplaatst:

Ja, ik dacht aan een kweepeer. Hoe komt die plant in die pot? Is hij misschien gebruikt als steun en heeft wortels gekregen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Echt geen flauw idee.... Ik had in de aldi een pot met 3 braamplanten gekocht.... Daarvan is - denk ik - eentje doodgegaan. De tak met de "vreemde" blaadjes stond er vorig jaar al, maar dan zonder blaadjes. ik dacht dat deze mee braam was en heb het mee kort gesnoeid voor de winter.

Misschien idd een "verloren gevlogen" pitje van ergens.... ( dochter heeft een "appelperiode" gehad )

Kweepeer ken ik zelfs niet... Als het appel is dan verpot ik het gewoon voorzichtig. ( of beter wachten tot eindejaar? )

Geplaatst:
Voor mij ziet die er erg uit als een appel. Maar hij heeft geen bloesem dus ik vraag het me af.

Intussen komen er overal bloemen aan... Zo'n kleine witte dingen.... Zal zien of ik morgen even een foto kan trekken.

Geplaatst:
Ik wacht nog even af. En hoop dat het de ananaskers is. tenzij iemand anders denkt. Groetjes jessica.

Geen physalis edulis in elk geval, die soort ananaskers ziet er anders uit (behaard, meer hartvormig blad).

P112082696741398716939.JPG

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.