Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen najaar heb ik Rucola niet uitgedund, dat werkte goed. Tenminste dit voorjaar kwam het goed op.

De bieten en de radijs kwamen toen helemaal niet op, dus nog geen ervaring mee.

Nu heb ik radijs gezaaid en ik weet dat er 8 in een gat gezaaid kunnen worden, ik heb er 3 en 4 gedaan.

Nu is mijn vraag: duurt het dan wel langer eer dat alle radijs is opgekomen?
Ik heb het in een bak gezet waar straks de pompoen moet komen begin juni.
Houdt het meervoudig zaaien dan in, dat het langer duurt? Anders kort je ze in en dan staat er 1 zaaiing. Nu pak ik eerst de grootste en die andere groeien dan verder.
Voor mijn gevoel duurt het dan langer. Is dat zo, dan kort ik ze wel in.

Geplaatst:

Je oogst eerste de grootste, dan kan de rest nog een poosje doorgroeien.

Je spreid je oogst op zo'n manier.

Het duurt inderdaad langer, maar het idee is, dat je dan niet alles tegelijk uit de grond hoeft te halen.

Geplaatst:
23 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

Nu heb ik radijs gezaaid en ik weet dat er 8 in een gat gezaaid kunnen worden, ik heb er 3 en 4 gedaan.

8 in een gat? Huh? 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@Tanja65 https://www.moestuinstekjes.nl/moestuin/meervoudig-zaaien/

https://thefarmdream.com/nl/blogs/sowing-and-growing/what-is-multisowing-and-do-you-get-more-harvest-in-the-same-space Hier staat 6 - 8 zaden voor radijs.

Maar dan zal ik ze denk ik toch gaan inkorten en misschien toch een paar overzetten als ik nog ruimte elders heb. Ik heb ze net gisteren allemaal gezaaid. De gele de grotere, daarvan doe ik maar 1 zaadje in het gat, komen ze niet op, geen probleem. Die waren een stuk duurder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...