Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Frau Mieze Schindler?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Dit jaar heb ik staan:

-Daroyal

-Lambada

-Frau mieze schindler

-Malwina

 

-Vima Zanta

-Joly

 

Daroyal was vroegste met bloemen maar ging ook langer door met bloeien dan Lambada.

Lambada en Vima Zanta bloeien tegelijk.

Frau mieze schindler bloeit ongeveer tegelijk met Lambada, alleen is de bloeiperiode van Frau mieze schindler erg lang. Hierdoor is Lambada alleen geschikt om de eerste bloemen van Frau mieze schindler te bestuiven.

 

Doordat Daroyal een langere bloeiperiode heeft dan Lambada zal deze ca de eerste helft van Frau mieze schindler bestuiven.

De 2e helft van de bloemen is bestoven door de later bloeiende Malwina.

 

Ps Joly bloeide een dag of 5 later dan Vima Zanta. Hiervan waren de planten echter nog te klein om goede data van de bloei vast te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een doordrager niet een betere bestuiver voor de Frau Mieze Schindler?

Ik moet ook nog even goed kijken, zou vorig jaar de aardbeien vervangen maar daar is niets van gekomen. De ruimte is maar beperkt en Frau Mieze Schindler valt het beste in de smaak maar als ik daar zoveel mogelijk planten van wil moet ik goed letten op de bestuivers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, dat een doordrager een goede bestuiver zou moeten zijn. Echter hebben doordragers soms een bloeistop? En wat als je alleen juni dragers wil planten.

 

Ik ben bovenstaande gaan bijhouden omdat niets over de mogelijke juni dragende bestuivers voor Frau Mieze Schindler beschikbaar was op internet. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring:

Ostara (doordrager) voldoet prima als bestuiver voor Frau Mieze Schindler. Voor de zekerheid zou je van een paar Ostara planten steeds de nog onrijpe vruchtjes kunnen plukken. Dan blijven die constant bloeien en nieuwe bloemen aanmaken. Met uiteraard als doel het maken van rijpe vruchten: nageslacht.

Niks doen gaat hier ook goed, de eerste bloei van Ostara duurt behoorlijk lang. Tussenpozen in bloei treden pas later op.

 

O ja, voor de volledigheid: Bij doordragers wordt gezegd om de allereerste bloemstengels te verwijderen, tot half mei. Want daar komen toch maar kleine aardbeitjes aan. Zo komen er daarna nieuwe bloemstengels, met grote(re) aardbeien. Dit moet je uiteraard niet (niet bij alle planten) doen als je bevruchters voor Frau Mieze Schindler nodig hebt. Ikzelf doe dat verwijderen niet, ik heb graag al vroeg aardbeien, en kleintjes zijn ook lekker.

  • Like 2

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...