Geplaatst: 26 december 202526 Dec Even een verduidelijking, 'verkleurde' vruchtjes betekend 'onbevruchte' vruchtjes.Want als pompoenvruchtjes geel,of zélfs bruin worden,betekent dit NIET dat jouw plant naar de kl*te is,maar énkel dat die vruchtjes niet correct bevrucht waren.
Geplaatst: 29 december 202529 Dec Dat begreep ik ik, @Bernaar 😉 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Zoekresultaat gaaszakZou even een liniaal pakken en daadwerkelijk kijken hoe groot het is wat je nodig hebt. Mijn trossen druiven zijn toch echt groter dan 15cm... en een zakje moet ook nog bol kunnen staan. Die je linkt zijn voor mij te kleinOok vind ik organza nogal veel vocht vasthouden? schimmel/rotgevoelig You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur @Petrasmoestuin Het gaat jou toch alleen om kruisbestuiving te voorkomen? Dus als je de bloem handmatig hebt bestoven, doe je er zo’n zakje om. Totdat de bloem klaar is (1 tot 1,5 dag later volgens mij) en dan kan het zakje er weer af als de stamper is losgelaten. Dan zou ik de goedkoopste nemen. Mocht de bloem niet in een zakje van 10 x 10 cm passen (de maat van de goedkoopste), kun je die altijd even bijknippen. Met bijknippen bedoel ik de bloem, niet het zakje 😉. 2 uren geleden2 u aangepast door Dahli
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Oh ik wou mijn opmerking al aanpassen dames.Dus deze zijn te klein:https://www.bol.com/nl/nl/p/rekx-fruithoes-met-trekkoord-10-x-15-cm-set-van-50-stuks/9300000235011644/?cid=1769023877316-2588966760289Beter deze nemen dus?https://www.bol.com/nl/nl/p/beschermzakjes-voor-fruit-en-groenten-20-stuks-fruithoes-in-groen-oogstbescherming-tegen-vogels-en-insecten-beschermen-van-bosbessen-aardbeien-vijgen-cherry-perzik-mango-druiven-appels-peren/9300000059032239/?cid=1769023787563-7479338777615
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 5 minuten geleden, Dahli zei:kruisbestuiving te voorkomen?Ik wil ze ook hebben voor druiventrossen die ik dan langer kan laten hangen. Afgelopen jaar waren ze nog niet helemaal rijp, maar werden geplaagd door insecten. Dus grotere zijn sowieso handig. Maar ook voor aardbeien b.v.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ow als alleen om bestuiven gaat dan pak je er toch even 1 van de appie 🤣 Die zakjes zwerven hier altijd door het huis. You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 1 minuut geleden, Kruidenvrouwtje zei:van de appieIk heb ze hier vanuit Duitsland en die vind ik niet zo handig, zijn vrij groot.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 2 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Ik wil ze ook hebben voor druiventrossen die ik dan langer kan laten hangen. Afgelopen jaar waren ze nog niet helemaal rijp, maar werden geplaagd door insecten. Dus grotere zijn sowieso handig.Maar ook voor aardbeien b.v.Ok, ze moeten dus multi inzetbaar zijn, dat had ik niet begrepen omdat je eerder sprak over het voorkomen van kruisbestuiving bij pompoenen en aanverwanten en je je vraag in het pompoentopic zet.In dat geval, precies wat @Kruidenvrouwtje zegt: volgende keer dat je in Nederland bent even langs de super. Maar misschien heeft Duitsland dat ook wel, geen idee.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Deze zie ik nu, ik denk dat deze geschikt zijn. Ik zie ook geen topic special voor Organza en aanverwanten. Dus hier.https://www.bol.com/nl/nl/p/fruithoes-met-trekkoord-20-x-30-cm-set-van-50-stuks/9300000005640912/?cid=1769024173294-6011430409516&bltgh=5bfc1f1b-70e5-446a-9974-646843ee1dd3.ProductList_Middle.4.ProductTitleAls ik toch geld uit moet geven, dan maar multi inzetbaar. 2 uren geleden2 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Had al een link naar vreeken gezet. Maar daar hoef je niet te bestellen gaat om het idee. Mijn ervaring is dat al dat fijnmazige snel gaat schimmelen. Heb al jaren zakjes om me peren en appels. En de aarbijen doe ik geen moeite voor... Als die perse allemaal moet beschermen kan ik beter een vogelnet spannen You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 5 minuten geleden, Kruidenvrouwtje zei:En de aarbijenEen vogelnet had ik 2 jaar geleden over mijn aalbessen, helemaal op de grond afgesloten, nou 2 vogels hadden zich toch erdoor getrokken.Afgelopen jaar heb ik degene die al aardig rood werden er direct afgehaald, zonder net en een beetje laten hangen voor de vogels. Wij blij, zij blij. Eigenlijk was dat een betere oplossing dan al die stress met een net vlak bij de muur waar wij amper bij kunnen komen tussen bakken in enz. En die aardbeien staan bij mij straks verspreid.En zodra ze gebruikt zijn voor 1 doel was ik ze gewoon even uit, ik gebruik ze eerst niet een heel seizoen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Op 26-12-2025 om 01:23, EdelSpint zei:Bestuiving gaat echt PER bloem. (Oke die vrouwelijke komende bloem bescherm je gelijk met een zakje voordat ze open gaat. Maar nu de mannelijke bloem? Daar moet je ook een zakje om heen doen voordat hij open gaat en voordat er een wesp of bij is geweest. Dat had ik mij nog even niet gerealiseerd. Of maakt dat niet uit en denk ik weer te moeilijk?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin waarom neem je die dure organza zakjes?Gewoon bij Aliexpress halen, veel goedkoper. Maar wel doen voor 1 juli, als de extra heffing ingaat.En ik gebruik ze voor appels, peren, druiven, eerder ook vijgen maar afgelopen jaar niet. Oh en af en toe aardbeien en frambozen, anders wordt alles aangetast door de suzuki fruitvlieg. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 minuten geleden5 min Ik snap dat de zakjes nodig zijn voor de oogst van zaadvaste pompoenzaden, maar deze zoektocht naar welke zakjes en waar je die dan moet kopen loopt wel een beetje uit de hand zo in dit topic. Mij staat bij dat er al een topic over is ook, maar dat kan ik even zo snel niet vinden? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.