Ga naar inhoud

Dropplant in de tuin in de volle grond, heeft die last van slakken e.d.

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb 3 dropplanten en die wil ik in de tuin zetten in de volle grond. Heeft die dan veel last van slakken en wordt het opgegeten? Ik kan ze ook in aparte bakken gaan zetten voor in mijn terras, maar ik wil liever mijn bakken behouden voor mijn groente, anders moet ik weer bakken erbij kopen.
Even ter info, ze zijn intussen alle 3 best groot.

aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst:

Een tuin vol hoofdzakelijk rozen en vele andere. Deze 2 o.a. en nog een andere die ik elders heb staan. Als die eruit zijn, heb ik weer plaats voor andere groente. Ik vind de thee wel lekker, maar als er af en toe wat van gegeten wordt ook niet erg, ik zou het alleen zonde van de bloemen vinden.

Doen het heel goed, zie links blauw.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Slakken lusten wel degelijk dropplant, je bent eigenlijk te laat voor het verplanten. Ze zijn nu zo hard aan het groeien dat je ze ernstig gaat verstoren, dat levert een zwakkere plant op die veel interessanter wordt voor slakken om aan te vallen. Kortom, alle omstandigheden zijn slecht om het nu te doen, maar dat betekent niet dat het niet kan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...