Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een grote zak diatomeeënaarde gekocht en een verstuiver in de strijd tegen de naaktslak. Ik zoek eigenlijk tips voor het gebruik ervan in de buitenlucht (moestuin).

Ik heb momenteel nog geen slakken in de tuin om te kijken hoe t werkt. Als proef heb ik de onderkant van een dikke, omgerolde boomstam bestoven die vol zat met mieren en pissebedden. Ze werden er alleen maar zenuwachtig van. Een dag later was de boomstam echter helemaal leeg van bewoners. 

Wie heeft er tips voor me? Ik begreep dat je na elke regenbui opnieuw moet bestuiven? Hoe zit dat dan met gewoon bewateren vd platen? Kan ik planten bestuiven of geeft dat teveel schade aan andere insecten? 

Ook bodemleven: kan je daar schade aanbrengen als je de diatomeeënaarde in een cirkeltje om je andijvieplantje aanbrengt?

Geplaatst:

Ik heb geen tips maar wel een waarschuwing: werk met een mondkapje. Ik heb een luchtpijp beschadiging opgelopen door het teveel inademen. Volgens mij is het niet zo effectief in een cirkeltje en lees ik altijd over bestuiven, (het is geloof ik belangrijk dat het gedierte de stof inademt) maar behalve de kippen heb ik er nooit iets mee bestoven. 

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik weet niet of je dat gericht tegen slakken in kan zetten. Ik gebruik het preventief om mijn kippenhok vrij te houden van bloedluizen en op de stoep bij de mierennesten. 

Dit voorjaar ben ik er achter gekomen dat   mijn Amrock krielkippen wel perfecte slakkenvangers zijn. Maar of je daar iets mee opschiet ? Die lusten namelijk ook graag de jonge plantjes in de moestuin. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...