Geplaatst: 17 mei17 Mei Mijn voorste spinazie staat in bloei, hoe lang duurt het dat je de zaden kunt oogsten en hoe gaat dat? Als het nog langer duurt dan 3 weken, dan heeft het geen zin, want mijn verticale pompoenen moeten erin. Een aantal kunnen dan eerder.
Geplaatst: 17 mei17 Mei 3 weken zeker niet, dat duurt denk ik een maand of 2-3. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 17 mei17 Mei Je zou er een aantal wat ruim kunnen uitsteken en dan in de volle grond of in pot kunnen planten. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 17 mei17 Mei Auteur Dat is een goed idee @rorror Maar ik denk dat ik het niet doe, want spinazie is niet duur en ik wil de ruimte op tafel houden voor mijn andere plantjes. Ja ook al heb je veel bakken, dan kom je altijd ruimte te kort. 17 mei17 Mei aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 18 mei18 Mei Volgens mij krijg je heel veel zaden van 1 plant. Je zou hem gewoon in een bloempot kunnen zetten misschien. Het lijkt zo jammer om dit weg te gooien.
Geplaatst: 18 mei18 Mei Auteur Ja, ik kan wel 2 of 3 planten bewaren. Er staan wel heel veel. Ik moet alleen even kijken hoe ik het moet doen. Ik moet er wel voor zorgen dat hij dan geen water meer krijgt. Die sproeier rijkt heel ver.
Geplaatst: 18 mei18 Mei 41 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Ja, ik kan wel 2 of 3 planten bewaren. Zorg er in ieder geval voor dat je in dat geval een mannelijke en een vrouwelijke plant uitkiest. Volgens mij is spinazie tweehuizig, anders komt er überhaupt geen zaad. 43 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Ik moet er wel voor zorgen dat hij dan geen water meer krijgt Ik wist niet dat bloeiende spinazie geen water meer mag hebben. Waarom is dat?
Geplaatst: 18 mei18 Mei Auteur Ik bedoelde meer dat ik de bloemen, zaden zelf niet nat moet maken, anders drogen ze toch niet uit? Maar de planten zelf wel inderdaad, anders gaat de plant dood.
Geplaatst: 18 mei18 Mei 2 uren geleden, Petrasmoestuin zei: Ik bedoelde meer dat ik de bloemen, zaden zelf niet nat moet maken, anders drogen ze toch niet uit Misschien kun je wat duidelijker omschrijven wat je bedoelt dan. Zo wek je de indruk dat bloeiende spinazie geen water meer mag hebben. Dat is namelijk wat je schrijft. Dat wekt denk ik verwarring mocht iemand op zoek zijn naar info over zaadteelt van spinazie. Verder valt er voorlopig niets te drogen denk ik. Eerst maar eens bevruchten en dan afrijpen aan de plant. Al die tijd heeft de plant m.i. gewoon water nodig. En als er dan water op valt, maakt dat niets uit. Of zet jij ze onder een afdak vanaf nu zodat er ook geen regen op kan komen?
Geplaatst: 18 mei18 Mei Ik knijp momenteel juist alle bloemtoppen uit de spinazie waar ik die tegenkom in de hoop dat die blad blijft produceren. Voor de kosten van de hoeveelheid zaden en de zeldzaamheid zou het mij echt de moeite niet waard zijn.
Geplaatst: 18 mei18 Mei Auteur @woldistel weet je dat als spinazie in bloei schiet je het beter niet meer kunt eten? Ik heb toevallig gisteren ook wat blaadjes ervan af gehaald. De spinazie maakt dan meer nitraat aan. Dit las ik namelijk: Spinazie bevat kleine hoeveelheden nitraat. Ons lichaam zet dit om in nitriet en dat is bij grote hoeveelheden slecht voor je lichaam. Bloeiende spinazie bevat veel meer nitraat. Doorgeschoten spinazie oogst je dus liever beperkt.
Geplaatst: 18 mei18 Mei Nee Petra, boeit me niet. Deze is nog niet eens doorgeschoten. Gek genoeg zie je deze waarschuwing niet m.b.t. andere amaranthen waarvan de bladeren gegeten worden. Pfas in groenten, nitraten in spinazie, al dan niet twee keer gekookt. Het zal me worst zijn.
Geplaatst: 18 mei18 Mei Auteur Ja ze zeggen ook steeds wat anders. Vroeger mocht je spinazie niet opnieuw opwarmen, nu wel, maar geen 2e keer. Is het volgend jaar geen 3e keer? De spinazie die je in de winkel koopt misschien, die is al behandeld met formaldehyde en als je DIE! 2 x opwarmt, ja, natuurlijk. Sowieso met de 1e bereiding al.
Geplaatst: 18 mei18 Mei Auteur https://waarzitwatin.nl/stoffen/formaldehyde Ook zit formaldehyde vaak in producten omdat het wordt gebruikt om polymeren(extra informatie) (plastics) te maken. Via het plastic krijg je het binnen, maar ik heb ook begrepen van iemand dat het gas wat in de zakken gebruikt wordt om het houdbaar te maken uit formaldehyde bestaat. Ik heb het geprobeerd op te zoeken op internet, maar dit soort dingen kun je niet zo gemakkelijk vinden, omdat ermee gesjoemeld wordt. Ik heb iemand gekend die in een fabriek werkte waar dit gebruikt werd.
Geplaatst: 18 mei18 Mei 21 minutes ago, Petrasmoestuin said: ik heb ook begrepen van iemand dat het gas wat in de zakken gebruikt wordt om het houdbaar te maken uit formaldehyde bestaat. Ik denk dat je je daar eens wat verder in moet verdiepen, want dit is onzin.
Geplaatst: 18 mei18 Mei Auteur Ik ben allergisch voor formaldehyde. Ik ben een jaar bezig geweest om er toen achter te komen tijdens mijn danswedstrijden. Steeds wat makeup weggelaten, totdat ik kaal op de vloer stond met alleen mijn nagellak. Toen kwam ik erachter. Formaldehyde zit overal in, alleen bij make-up artikelen een hogere concentratie. In ziekenhuizen als schoonmaak ingrediënt. Ik heb er juist heel veel over gelezen. Of er nu formaldehyde in verpakkingen zit of wat anders, het is in ieder geval troep. Alleen wordt ons niet alles verteld helaas.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.