Debsy Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Hallo allemaal,Ik heb 2 struiken bosbessen en nu zitten er (vooral in de jonge groene takjes) veel kleine zwarte beestjes (luis?) en mieren.Kunnen deze kwaad en op welke natuurlijke manier kan ik deze bestrijden?Groetjes Deborah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendy0411 Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Hansm gaf mij dit advies en dit werkte:"in iedergeval zou ik even een beetje spiritus met groene zeep en water maken en een tijdje de planten besproeien (sproeien niet in de volle zon)" Weet niet hoe ik linkje naar dat topic moet sturen eigenlijk.... Anders had ik die erbij gezet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendy0411 Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Nou weet ik eigenlijk niet of dat ook met fruitstruikjes kan.... Bij mij ging het om een sierboompje vol met luis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Ikzelf gebruik pirimor , onschadelijk voor bijen en de natuurlijke vijanden van de bladluis zoals het lieveheersbeestje en de oorworm. Maar als je het echt biologisch wilt , neem dan een product op basis van Pyrethrum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts