Geplaatst: 9 uren geleden9 u Die mega onweersbuien zijn een beetje langs ons heen getrokken.We hadden wel weer zo'n geniepige valwind en hele harde regen.Eén van mijn klimrekken kon de spanning niet meer aan...
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Het weer wirdt steeds extremer. Deze staat in je bak bevestigd denk ik en niet achter je bak?
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Auteur Nee, die stokken staan in de bak, bijna een meter diep.En het zijn stokken met een metalen binnenkant...Maar ze zijn gewoon omgeknakt.We hebben ze maar gespalkt, en gaan de andere klimrekken even vastzetten met wat scheerlijnen.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Wij wonen redelijk bij @Rookie in de buurt, maar behalve een half uurtje wat ruig weer, wat verdwaalde donderslagen en veel water is hier niets voorgevallen.Echt heel plaatselijk blijkbaar.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u @Rookie kan best een geul in het landschap zijn waar je woont waar de wind dan doorheen trekt. Kleine glooiingen in het landschap kunnen dit al veroorzaken, denk aan een paar meter hoogteverschil. Als je een beetje geologisch geïnteresseerd bent is het wel leuk om een keertje nader te onderzoeken. 😁 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Zijn het die groene palen die wij hebben? Kun je geen 2 palen erachter zetten in de grond en die aan elkaar vast maken? Dat houdt dan het hekwerk tegen.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Auteur @MSDG dat zou heel goed kunnen, ik heb altijd het idee, dat we hier in een windtunnel wonen.@Petrasmoestuin ja, dat zijn die palen, we gaan ze volgend jaar maar dubbel plaatsen inderdaad.Voor de rest van dit seizoen maar even improviseren.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Beste is overigens om zulke hekwerken te stutten, dus een schuine ondersteuning (45 graden) aan de tegenovergestelde zijde van waar de wind voornamelijk komt. In Nederland eigenlijk altijd west/zuidwest. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Oe wat een lucht! Wind kan rampzalig hard gaan door je klimspul ja. Ik gebruik gewoon takken uit de tuin/ het bos, lekkere stevige en maak er een ingegraven klimopstelling mee die op meerdere punten stevigheid geeft aan bv mijn pompoen die wel zwaar is. Maar het ziet er minder “ netjes” uit, ik vind dat juist leuk maar het is niet voor iedereen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.