Geplaatst: 19 september19 Sep Staat nu te pruttelen.Ik heb 370 gram schil zonder het groen. In reepjes gesneden.Verwarmen totdat de suiker is gesmolten:200 gram rietsuiker300 gram appelazijn9 geplette pimentbollen2 centimeter gember in plakjes3 kruidnagelen.Schillenstukjes erbij en 15 minuutjes koken. Nacht laten staan, morgen nog eens koken en dan schillen in schone potjes doen, azijn ietwat inkoken en er heet opgieten.Bron: Meloenschil zoetzuur 19 september19 Sep aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 september21 Sep Mjam. Dit ga ik ook proberen. Wel even twijfel of ik piment kan hebben, ik ga op zoek naar een recept zonder. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 22 september22 Sep Auteur Ja geproefd, lekker. Het is knapperig zoetzuur met een zweem van meloen en een Surinaamse touch door de pimentkorrels. Ja je kunt het bij vlees, bij rijst of waar je graag zoetzuur bij eet eten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 september22 Sep Ik had speciaal voor het inmaken van watermeloenschil die Charleston gray watermelon gekocht, maar het is me voor het tweede jaar gelukt om geen vruchten te krijgen. Fijn dat je een lekker recept hebt neergezet, volgend jaar probeer ik het gewoon weer 🍉 22 september22 Sep aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 september22 Sep Auteur O wat jammer en sneu. Ik heb de vrucht van @Jorieke123 weet niet welke soort dat is? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 september22 Sep 2 uren geleden, appelvrouw zei:O wat jammer en sneuValt reuze mee, ik ben echt heel hardnekkig, ik geef pas na 10 jaar op ofzo. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.