Kruidje Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Hoi ga je dan om met meerjarige kolen als je knolvoet wilt voorkomen? Ieder jaar verplaatsen? Ik denk aan b.v. eeuwig moes en brokoli nine star. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Eva Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 die kweek je in potten en bakken.... Quote
Kruidje Geplaatst: 16 november 2011 Auteur Geplaatst: 16 november 2011 Zoiets vreesde ik al. Daar moet ik even over nadenken hoe ik uitdrogen het beste kan voorkomen. Ik begrijp dat je nine star brokkoli het beste na 3 jaar kan verplanten. De grond uit de bak moet dan zeker in de GFT-bak? Zonde eigenlijk. En dan moet je nog oppassen met besmetting via geredschap. Lastig die kolen... maar ooh zo lekker. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Oef, ik moet er niet aan denken dat mijn nine star broccoli plant in een pot zou staan. Dat zou een ENORME pot moeten zijn. Zolang je ze op die vaste plaatst hebt staan in de tuin, en het zand verder niet verplaatst, krijg je toch geen besmetting? (als hij al aangetast zou zijn) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 In een pot zou ik ook niet voor kiezen, zulke joekels drogen inderdaad snel uit dan en knolvoet er mee voorkomen doe je niet. Besmetting kan natuurlijk ook via je gereedschap , kleding, schoenen etc. zoals gezegd. Veel bekalken zal helpen en er zijn ook wel anti-knolvoet middelen te verkrijgen, maar of dat helpt?, ik gebruik het niet als ik overal van die middeltjes voor moet gebruiken is de lol er snel van af. Quote Even a broken clock is right twice a day
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.