Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Bladeren op pas ingezaaid gras

Featured Replies

Geplaatst:

Maandag heb ik gras gezaaid onder kersenbomen, nu vallen er bladeren op het ingezaaide perceeltje.

Helaas kan ik vanaf de zijkanten maar een deel van de bladeren wegscheppen met een bladhark.

Is het schadelijk voor de ontkieming en kan ik rustig wachten tot de 14 dagen om zijn dat je het perceel niet betreden mag?

Of moet ik wat bedenken omhet blad te verwijderen, en heeft er iemand een tip hoe ik dit aan kan pakken.

Geplaatst:

vanwaar kom je aan exact die 14 dagen ( je moet gewoon voorzichtig zijn als het gras pas gekiemd is, dat kan korter of veel langer als die 14 dagen zijn afhankelijk van de weersomstandigheden) ? Leg gewoon een plank als het moet om je gewicht te verdelen, het opkomend gras gaat dat niet erg vinden. Net zoals dat gras geen probleem heeft met die paar bladeren die nadien door de wind weer verspreid worden, gras is wel een lichtkiemer maar 1 blaadje gaat het niet uitmaken. ( tenzij natuurlijk ze plaatselijk opgehoogd worden, dan moet je ingrijpen) . Net zoals het 1 jarig onkruid dat je gaat krijgen en snel na een paar maaibeurten automatisch onderdrukt wordt zonder iets te doen.

aangepast door redzebra

Geplaatst:
  • Auteur

Die 14 dagen heb ik gelezen op het internet, heb geen ervaring met gras zaaien en heb mij ingelezen.

Heb engels raaigras wat kiemt na ongeveer 7 dagen, roodzwenkgras ongeveer 14 dagen, rietzwenkgras heeft een kiemduur van 10 - 15 dagen.

Zal het een tijdje aankijken, als het te gek wordt kan ik nog altijd je tip opvolgen om een plank te leggen, om bladeren weg te halen.

Geplaatst:

die aantal dagen zijn altijd in ideale omstandigheden, eigenlijk moet gewoon kijken wanneer ze bij jou kiemen, dat zijn de gevaarlijkste tijden en dan vooral naar oppervlakte vocht, beetje besproeien als het dan een week droog blijft, daarom zaai je ook best in het voor of najaar, bewolkt vochtig en goede temperatuur.

aangepast door redzebra

Geplaatst:
  • Auteur

De bladeren zijn weggewaaid met de storm, het gras is mooi opgekomen,

heb het idee dat waar blad lag meer opgekomen dan waar geen blad lag,

er is een mooie groen gloed over het ingezaaid perceeltje te zien.

Ben zeer tevreden over het resultaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.