Geplaatst: 16 uren geleden16 u Tja, even voorstellen dan maar. Lang geen tijd en kans gehad om veel aan tuinieren te doen. Nu kan ik bij een vriend een deel van zijn tuin gebruiken als moestuin. Maar ook thuis heb ik zowel voor als achter een redelijke tuin (geen landgoed, maar er past wel wat). Mijn buren hebben al lang een vreselijke heg, waardoor ik samen met een vriend maar tegen die heg een schutting heb gezet, waar ik nu dus kiwibessen heb geplant. Ik had er 5 gekocht, maar had er eens eentje bij de Aldi gekocht, gered van de dood voor 1 euro. Ze kunnen zo die plek mooi opfleuren en ook nog lekker fruit geven over een jaar of 2.Aan de andere kant staat een nette schutting van steen en hout. Daar staat een appelboom die dit jaar best veel fruit gaf met heerlijk verse appels van de boom. Er staat een kiwi die tot op heden nooit iets heeft gedragen. Mijn vrouw is gek op kiwi en ook op de plant. Dus heb ik 2 verschillende bij gekocht, zodat er nu wel bestoven kan worden.We hebben 2 vijgenbomen staan, die gaven dit jaar al wat fruit. Ze staan helemaal verkeerd, maar ik moet nog e.e.a. inrichten. De tuin is achter vol met stoeptegels, die wil ik langzaamaan weg halen. Wel denk ik aan een grote plantenbak om tegen de muur van de schuur te zetten, gewoon op de stoeptegels. Dit omdat ik er aardpeer in wil doen en niet graag wildgroei daarvan krijg. Ik zag ergens dat iemand aardpeer had in een grote bak als ik van plan ben te plaatsen. Hij zaaide en oogstte tot de aardpeer naar boven kwam radijsjes in de bak. Zo benut je de ruimte enorm goed.Ik ben zelf gek op radijs. Ook het lof is goed te eten. Ik heb wat bessen die ik nog op de juiste plek wil hebben, ook zoals bramen. Maar ook wil ik boontjes e.d. plaatsen. De voortuin is een rommel, zit te denken aan een paar lange palen met gaas of zo om daar bramen, frambozen of iets anders te laten groeien. Je schermt je tuin wat af, hebt een prachtig uitzicht op je eigen tuin en haalt er nog wat moois uit. Ik heb zitten denken aan een kakiboom (of meer). Eigenlijk zou ik uit eigen tuin graag het hele jaar door willen oogsten en kunnen eten. Bij die vriend kan ik nog meer planten en oogsten. Maar gezien drukte is aan huis wel het meest handige.Ik ga dit forum zeker goed volgen. Een paar favorieten van mij als groente zijn: boontjes, radijs, courgette, snijbiet. Maar ik ben zeer geinteresseerd wat er nog meer allemaal voorbij komt hier. Kortom: wordt vervolgd, nog geen foto's, maar ook nog geen oogst.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Oeh heerlijk al die plannen. Lekker tijd om komende winter uit te voeren. Veel plezier hier en in de tuinen. Groene groet!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.