Geplaatst: 1 januari1 Jan Ach ja , ik had het eigenlijk kunnen weten @Petrasmoestuin Wel leuk om te zien dat nog veel mensen / dames wel de moeite nemen om oliebollen en appelbeignets te bakken.
Geplaatst: 1 januari1 Jan Auteur 1 uur terug, peulenschil zei:in de ovenIk denk dat ze dan wel iets anders uitpakken. Hoewel ik ze altijd in de oven maakte eigenlijk met rozijnen en amandelspijs, op het laatst kleine stukjes, de appel wordt dan zachter, dat vind ik lekkerder. Zou het in de frituur ook niet zachter worden, de temperatuur is hoger. Het wordt spannend 31 december 2026 en dan iedereen die zijn of haar fotos plaatst. 1 januari1 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 januari1 Jan Wij kregen weer overheerlijke oliebollen en appelflappen van de buren. Daar kan de oliebollenkraam niet aan tippen. Voorheen bakte ik de appelflappen zelf, buiten onder de overkapping want de rest van de avond in de frituurlucht zitten bederft de smaak.Zijn er hier ook mensen die knieperties bakken?Platte in het oude jaar en opgerolde (met slagroom) in het nieuwe jaar. 1 januari1 Jan aangepast door loes
Geplaatst: 2 januari2 Jan Nee, ik lees er alleen maar over in de lokale kranten. Knieperties en rollegies. Wel heel lekker. 2 januari2 Jan aangepast door woldistel linkje Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 januari2 Jan 21 uren geleden, loes zei:Zijn er hier ook mensen die knieperties bakken?Jazeker en daarnaast spekdikken.
Geplaatst: 11 januari11 Jan Op 1-1-2026 om 01:30, rorror zei:Ik ken er maar weinig die ze in de keuken bakkenWij (mijn moeder, zusje en ik) bakken ieder jaar rond de 300 oliebollen in de keuken bij mijn zusje en delen deze rond in de buurt. Ook familie uit de buurt krijgen oliebollen. Dat is al jaren traditie bij ons. Eerst bij mijn oma, daarna bij mijn moeder en nu bij mijn zusje. Mijn zusje en ik hebben alleen zoons gekregen. Wie weet neemt 1 van hun deze traditie weer over. Of het sterft uit na onze generatie.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.