Geplaatst: 1 februari1 Feb Ja, we mogen weer! Hier een eerste opzet van mijn wensen en aanbod. Tegenwoordig houd ik mijn wensen bij in keep, en heb ik dus een lange lijst. Ze staan min of meer op volgorde van hoe graag ik eea wil hebben, maar ik wil niet alles tegelijk want plek 😬. Ik kan op verzoek ook nog een aantal zaken stekken, zoals bijvoorbeeld rozemarijn of laurier. Olijfkruid kan ik op verzoek ook nog proberen, is een uitdaging want de meeste stekken redden het niet. Er komen ook nog ruilplantjes bij, ik heb flink wat pepers extra gezaaid en we hebben ook nog even. Ik wil ook op verzoek ook andere dingen (proberen te) zaaien, gewoon vragen wie weet heb ik het, ik heb veel ouder zaad dat ook op moet.Aanbod:Diverse soorten pepers (afhankelijk van wat opkomt)Diverse soorten Paprika’s (idem)6 (of meer?) stekken van kerrieplantStekken van rozemarijn, salie, laurier, olijfkruid (nog te maken!)Wensen:Brave Hendrik/good king HenryZwartmoeskervelKleine galangal (laos)Sanguinaria CanadensisPeper sweet cayenne of een gewone cayenneChilipeper (1x gele van Gitta)Bietje cylindra Pompoen Honeynut (kleine butternut pompoen)Tomaat primabellaTomaat Pantano Pomodoro - is F1, enkele zaadjes om deze uit te proberen is primaMibuna (geen spelfout)Kaapse knoflookFranse dragon - stek (heb de russische) van CiskaPompoen Amoro F1 - 1 zaadje is prima, ook alleen uitprobeerTatsoi rode versieCistus incanus (cistusroos, rotsroos)Spaghetti pompoen inmiddels zaadjes van Dahli ontvangenGuatamalan green ayote pompoenThelma sanders sweet potato squashCarosello (meloenkomkommer)TE DOEN:mariadistel proberen te zaaien - als er iets opkomt voor JetStekjes kerrieplant vertroetelen zodat ze het halenZoete aardappel stekken voor Arja (en mijzelf)Tijm en oregano zaaien of stekken (Ciska)Afspraken/deals/meenemen:Gitta krijgt: een paprika (afhankelijk van welke opkomen)Geeft: cayennepeper gele chili, aubergine patio baby F1Jorieke krijgt: geld en/of nog te bepalen, spullen voor de voorraad (suiker, nog meer)Geeft: wormentorenArja geeft: kaapse knoflook (als ie opkomt)krijgt: stekjes zoete aardappelNasuada krijgt: olijfkruid en stekje kerrieplantWortel krijgt: kerrieplant stekLia geeft: pottenpersAppelvrouw geeft: nigellazaad, biet formanova, spinazie Butterflay zaadjesKrijgt: zaadjes jack-be-little, evt. MariadistelCiska geeft: stek franse dragonKrijgt: zaailingen tijm en oregano, rabarberLoraine krijgt: zaadjes moestuin die ik (te) veel hebMeenemen:Soep, drinkenZakjesStiftZaadjes en stekjes voor de weggeeftafel 22 februari22 Feb aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 februari1 Feb Ik zie dat je graag een cayenne chilli peper zou willen. Ik kan eventueel nog extra Cayenne yellow chilli peper voor je zaaien. Laat maar weten.
Geplaatst: 1 februari1 Feb Auteur Graag, @Gitta ! Doe ik jou plezier met een andere peper? Of iets anders? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 februari1 Feb Dan ga ik die dinsdag voor je zaaien. Een paprika in ruil als dat oké is. De vriezer ligt nog vol met pepers van afgelopen jaar. Dus ik die dit jaar rustig met de pepers.
Geplaatst: 1 februari1 Feb Auteur Paprika it is. Top. 1 februari1 Feb aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 februari2 Feb Ik had dus een kaapse knoflook, en ik weet zelfs nog waar. Als ie weer opkomt kan ik wat voor je oppotten.
Geplaatst: 4 februari4 Feb Auteur Dat zou top zijn, @Arja . Ik heb vast nog wel iets leuks te ruil. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 10 februari10 Feb Hi Tanja,Ik zou wel graag een stekje van je kerrieplant en olijfkruid willen ruilen.Moer mijn lijstje nog maken. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 10 februari10 Feb Auteur Je stek olijfkruid staat hier inmiddels een volwaardig (klein) plantje te zijn, @Nasuada ! Speciaal voor jou apart gehouden. Een kerriestekje staat ook nu op je naam. We vinden wel iets te ruil en anders heb je mazzel. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 18 februari18 Feb Ik kan een stek van de franse dragon voor je maken?. Deze is niet winterhard! Hij staat bij mij in de kas met een dikke laag stro en komt weer boven.
Geplaatst: 20 februari20 Feb Auteur Heel graag, @Ciska ! 21 februari21 Feb aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.