Geplaatst: 1 uur geleden1 u Goedendag,Dochter is nu te oud voor de trampoline dus die ga ik weghalen. De plek die vrijkomt wil ik gaan gebruiken voor diverse groenten zoals stambonen en sla.Nu is de trampoline ingegraven geweest. Dat gat moet ik dus opvullen (en dan afdekken met karton tegen het onkruid). Bovendien wil ik op die plek bakken maken voor de groenten.Ik ben nu op zoek naar info over wat voor grond ik het best kan gebruiken om het gat op de te en om de bakken te vullen.Ik heb hier al in de buurt gekeken en daar zit een grondverwerkingsbedrijf waar ik soorten grond/compost kan kopen. Als ik op internet kijk dan geeft de een aan dat compost voldoende is voor de planten en dat bijmesten niet nodig is, weer een ander geeft weer andere tips. Ook zijn er weer verschillende soorten compost.Hetzelfde geldt voor de te gebruiken aarde.Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet. Wat kun je het best gebruiken om het gat in de grond te vullen. Wat voor de bakken te vullen en waar komt compost in beeld. Dank u bij voorbaat.Erico
Geplaatst: 29 minuten geleden29 min Ik ben geen kenner, maar als die kuil onder de trampoline vrij diep is, zou ik dat zoveel mogelijk opvullen met zand of wat je dan ook goedkoop kan krijgen. En je verder alleen richten op de bovenste laag voor het moestuinieren. Neem daarvoor bijv bemeste tuinaarde, en op de bovenste 10 cm zou je een paar zakken potgrond kunnen gooien, afhankelijk van je budget uiteraard en ook van wat je wil kweken. Bonen hebben bijv helemaal niet veel meststoffen nodig, sla denk ik ook niet. Wil je bijv tomaten of aardappels kweken die willen juist vruchtbare aarde.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.