Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik had al even rondgekeken op het forum, en hoop dat ik de vraag niet over het hoofd gezien heb!Vandaag hebben we de vlonder uit de tuin verwijderd. Ineens sprong daar een flinke rat onder vandaan, zo het water in. Er bleek een holletje onder te zitten, in dat holletje vonden we schelpen en een half eikeltje. Alles omgeschept in de hoop dat de rat een ander huis zoekt. Twee jaar terug had ik ook een rat aan de waterkant gezien. En vorig jaar vonden we ratten poep bij een gat in de muur (is inmiddels dicht en daarna ook nooit meer iets gezien).Maar nu krijg ik de kriebels. Ik geef de sla en kruiden water uit de sloot. Hoe hygiënisch is dat eigenlijk? Eigenlijk was ik altijd een beetje lui met het schoonmaken van de kruiden... Maar vanaf nu zal ik alles goed wassen voor het eten...Kan ik de planten die ik rauw eet nog wel water geven uit de sloot? De vruchtgewassen lijkt me wel, daarop komt het 'vieze' water niet. Wie kan me verder helpen?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik ben zeker geen fan van ratten bij mijn huis , maar de soep wordt denk ik niet zo heet gegeten ... Dat water uit de sloot kun je gewoon geven, en er zullen in menige andere slootkant ook ratten leven. En hoe hygienisch is het ook als een vogel een poepje doet in die sloot, of als een slak over je groenten loopt of als je groente haalt uit de supermarkt die misschien wel bespoten is met iets ? Sowieso kun je het beste gewoon alles even afspoelen voordat je het nuttigt.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Auteur Bedankt voor de reactie. Je hebt gelijk. Ik liet me even meeslepen in mijn ratten-nachtmerrie. Ik ben weer wat gerust gesteld. Met eten uit de tuin was in altijd een beetje laks met wassen, maar daar heb ik geen last meer van denk ik;) .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.