Geplaatst: 1 uur geleden1 u Het is een hele blonde vraag waarschijnlijk, maar kan je minder vaak water geven als er mulch op de grond ligt?Ik werk in bakken, die drogen altijd sneller uit dan de volle grond.Ik gaf altijd elke dag water, maar zou dat ook om de twee of drie dagen kunnen dan?De grond onder de muchlaag is nog vochtig als ik dat zo voel, of hebben tomaten en komkommers e.d. toch vaker water nodig, ondanks de mulch?
Geplaatst: 18 minuten geleden18 min De mulchlaag zal er voor zorgen dat de grond niet zo snel uitdroogt. En er zijn genoeg mensen die zeggen dat je NIET iedere dag water hoeft te geven, dat zou als nadeel hebben dat de wortels "lui" blijven en niet op zoek gaan naar water dieper in de bodem.Als de bovenste 5 cm grond droog aanvoelt, maar de grond daaronder nog vochtig dan hoef je nog geen water te geven. Gaan je bladeren slap hangen is dat een teken dat de planten dorst hebben. Het beste is om dat even goed in de gaten te houden. Om de twee of 3 dagen water geven is meestal wel prima, zeker met die mulchlaag. Maar op heel erg zonnige dagen of in een kas zul je toch wat extra vaak water moeten geven. En een komkommerplant heeft over het algemeen ook meer water nodig dan een tomatenplant. Beste is gewoon om te blijven monitoren hoe je planten het doen op de waterafgifte .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.