Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aloha!


Stitch0712

Aanbevolen berichten

Ook ik stel mijzelf even netjes voor, wat het meest sociale is om te doen wanneer je nieuw bent op een forum en her en der gaat rondstruien op zoek naar weetjes en feitjes omtrent (moes)tuinieren

 

Ik heet René, ben van het mannelijke geslacht, 28jr en wonend in Spijkenisse, Zuid Holland. Hier woon ik met mijn lieftallige SharPei reu genaamd Stitch die alweer 6,5jr oud is.

 

Nadat vorig jaar mijn tuin in een stenen paleisje was veranderd voelde ik toch de behoefte aan wat groen tinten. Daardoor vorig jaar op een loos stukje tuin aan de zijkant van mijn huis begonnen met; framboos geel en rood, aalbes, kruisbes, braam, 2 aardbeiplantjes en een vijgenboom(pje). Dit voorjaar alles omgegooid en al die fruitstruiken naar de voorkant gehaald. Wat echt super is, meer in het zicht maar ja, het loze stukje tuin aan de zijkant dan? Daar wilde ik eerst keukenkruiden gaan neerzetten, van zaad opgekweekt. Maar ja als je eenmaal aan het shoppen bent naar zaden kom je toch veel meer leuks tegen Dus ben ik maar begonnen met opkweken van zonnebloem, cherrytomaten (Roma) en Trostomaat, peultjes, pluksla, paprika en div kruiden. Eigenlijk zijn de zonnebloemen, tomaten en peultjes (2de batch) super aangeslagen en zodoende staat er voor volgend jaar meer op het program. De zaden voor volgend jaar al in bezit met mais, groene tomaat, paprika (weer proberen), aardbei en het restant van dit jaar zit ik dus al wel gebeiteld... nu de plaatsen goed inplannen waarschijnlijk gaat er weer een stukje van mijn stenen paleisje aan gort, het idee daarvoor is er al... nu nog het goede weer om er alvast aan te beginnen

 

Helaas heb ik dit jaar in een gedeelte van mijn fruitstruiken, en dan voornamelijk de aalbes en rode framboos, een ware luizenplaag... heel irritant!!! hahaha

 

Foto's volgen later nog als daar behoefte aan is...

 

Mahalo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aloha ʻoe , Aloha kāua.

 

 

Tja bladluis, zoek maar eens op "bladluis" in het zoekvenster rechtsboven aan deze pagina.

Dan vind u bijdrage wat u er al dan niet aan kan doen.

 

Verder, ik heb erg veel succes gehad met pluksla in een lange plantenbak ( iets langer dan deze http://www.lvandegrift.nl/foto/index_files/collage_lb_image_page3_9_1.png ).

De pluksla in drie verschillende perioden in deze bak zaaien geeft haast doorlopende "dracht".

Vervolgens deze bak in de buurt van de keuken zetten.

Erg lekker zo'n vers blaadje sla op een broodje gezond bijvoorbeeld.

 

 

Veel succes met de moestuin.

 

 

Me ke Aloha pumehana

 

 

 

 

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...