Geplaatst: 4 uren geleden4 u Omdat ik zelf zo blij ben met mijn maden-bak…Zo te zien was deze nog niet geplaatst. Het is simpel en effectief; een maaienbak. Ik heb een emmer van ca 10 liter. In de zijkanten gaatjes geboord. Hier gaat het groente en fruit (en soms een stukje vlees ) afval inDe emmer heeft een deksel met een pvc pijpje erin; een elleboogje. Dat is het wel zo een beetje maar ik vind het fantastisch; alle ‘ongedierte’ gaat richting emmer. Denk daarbij vooral aan vleesvliegen en hoornaars. De rest van het terrein is dus een stuk vrijer van deze booswichten. Bovendien willen de maaien (eiwitten) graag ontsnappen door de luchtgaten. De kippen staan daarbij klaar om ze weg te pikken.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Heb je een foto?En het principe is, de vliegen kunnen de emmer via de buis in, maar er niet meer uit?
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min Auteur Foto probeer ik aan te denken. Principe klopt wel ongeveer maar is denk ik afhankelijk van de diameter pvc buis. Schat in dat de mijne zo m 3 cm doorsnee is en afgaande op de linkjes komen ze inderdaad niet snel terug. Ik vermoed hoornaars wel, maar moet het nog eens goed observeren.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.