Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Schapen (in/naast de moestuin)

Featured Replies

Geplaatst:

Oke dat is wel jammer als hij ook zo leuk en lief is maar komt wel.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Yeah! Er zijn 2 prachtige Herwick ooitjes geboren vanmorgen! We zagen het toevallig gebeuren. Alles ging vanzelf, de lopen nu al lekker in de wei met de andere moeders en andere lammetjes. Sorry voor de lelijke foto's:

wickies-(3)61521333538738.jpgwickies-(8)16961333538740.jpgwickies-(2)79921333538736.jpg

Geplaatst:

Yeah gaaf, gaat goed dit jaar, ik was ongerust over die rare ziekte maar gelukkig heb je niks geen last.

Leuk ooitjes !!

En mooie lammetjes, die laatste foto is leuk, moet geluid bij bleeeeeeeeee

Geplaatst:
  • Auteur

Ze doe het echt goed! Hoop morgen met het zonnetje nog een mooiere foto te maken. Maar ze gaan qua gedrag en gemekker erg richting geitjes. Ze klimmen overal op, ook op moeders. Dat doen de andere 2 rassen niet.

Moeder Herdwick zit nu wel (samen met de lammetjes) in een apart stukje wei, want ze had flinke ruzie met de Coburger moeder. En de lammetjes stonden daar steeds wat sullig tussen. Nogal gevaarlijk dus. Hopelijk gaat het van de week beter, want het is wel superleuk om 4 lammetjes in 1 wei te zien rennen!

Geplaatst:

of een filmpje ipv foto

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zal het proberen! Ze zijn alleen zo zwart, dus je ziet amper oogjes Vanmiddag komt mijn zusje even op lammetjes-kraambezoek. Die heeft een luxe camera, en zal wel op haar buik door de wei gaan kruipen om foto's te maken

Geplaatst:

Gezellig is zij ook met planten/dieren bezig zoals jullie ?

Geplaatst:
  • Auteur

Nee Helemaal niet zelfs. Ze vindt de dieren erg leuk en schattig als ze jong zijn. Maar zou zelf ergens in een grote stad gaan wonen denk ik. Ze houdt ook geen plant levend.

Ik heb haar net even flink aan het werk gezet met paardenbloemen plukken. Maar ze had geen camera bij zich. Maar eens zien hoe mijn eigen foto's zijn gelukt.

Geplaatst:

Handig zo'n plukker, je gaat de stroop maken toch ik ook maar nog even wachten tot er meer zijn.

Geplaatst:
  • Auteur

Moeders beschermd ze trouwens goed tegen de honden. De honden zullen nooit wat doen, en normaal kunnen ze keihard langs dat schaap rennen. Geen probleem. Maar nu ze jongen heeft Pleun (beagle) loopt met een enorme boog om haar heen! Dio is wat minder bang, maar ook hij is al een paar keer flink achterna gezeten.

Geplaatst:

Wat een dropies!

Geplaatst:

Heel mooi Jorieke

Geplaatst:

Ze zijn schattig. Verwacht je er nog meer?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Prachtig , wat een schone lammetjes !

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

• 1 maand later ...
Geplaatst:

ik zou bijna zeggen .ik smelt bijna bij het zien van die foto,s

zelf heb ik nu ook twee Ouessant lammetjes 2 bokjes

ben nu op zoek na een jong vrouwtje van dit ras ........maar ze zijn hier bijna niet te krijgen in onze buurt

Geplaatst:

ja zijn ze ook

alleen de ooitjes zijn moeilijk te vinden hier .

Geplaatst:

Op Nederlandse mp plenty maar geen idee of je daar voor ver rijden wil,

volgens mij meest gehouden hobby schaapje hier.

Geplaatst:

heb al op mp gekeken ..ook al gereageerd .maar ze waren al weg ..

wil niet te ver gaan rijden ....heb namelijk zelf geen auto en ben daar in afhankelijk van andere

• 2 weken later...
Geplaatst:

Sinds vanmiddag heb ik weer een paplam en het worden er waarschijnlijk nog wel een paar meer, een bekende van me heeft 100 coburgers die momenteel aflammeren.

Je zou denken dat ik er nu wel imuum voor zou zijn maar ik ben helemaal verliefd op dit kleine rooie ding.

Dit kleintje is een ram, hij mag als ie het redt en groot genoeg is mijn coburgers dekken.

Geplaatst:

Klinkt veels te leuk , daar wil ik graag foto van zien.

Geplaatst:

O leukkkkkkk, direct naast mijn groentetuin staan 3 lammeren (ras voor mij onbekend) en ik neem meestal mijn hond mee naar de tuin die zich dan dus kostelijk vermaakt door naar de schapen te staren.

Zij is een Australian Working kelpie en gefokt om met de schapen te werken (dit doen we ook maar puur voor de hobby, ik heb zelf geen schapen).

DSC_5058.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.