Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik zal me eerst even voorstellen,

Ik ben Raijmond,35 jaar en heb een moestuin van 100 viekante meter.

Ik heb elk jaar zeer goede oogst{aarbeien,suikermais,brocolli,aardappelen,wortel,enzzzzz}

Maar nu................

Ik ben nu aan het experimenteren op zolder{heb redelijk grote zolder}

Nu doet zich dus het volgende probleem zich voor,

Alles wat ik zaai komt op maar zodra de plantjes een cm of 10 hoog zijn,dan gaat alles dood.

Ik ben eigenlijk hoofdzakelijk aan het proberen met suikermais,nu komt deze dus goed op maar zodra er 2 bladeren aan zitten,gaan deze dood.

Ik heb al verschillende ondergronden geprobeerd {zaai grond,tuingrond,zand deze bemest of niet} maar weet de clue nog niet!!!!!!

Iemand die hier ook zijn planten volledig laat volgroeien {dus niet alleen voor kweken} ????????

Thnx voor het meedenken.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb 2 grote dakramen.

En op het moment dat ik zie dat er minder groei voordoet,zet ik de bakken ff een aantal uur achter het huis.

{ik dacht ook al aan dat idee}

Ben er dus nog steeds niet achter waarom alles niet doorgroeit!!!!!!!!

Thnx,

Geplaatst:

Ja ik denk toch ook aan licht,temperatuur ,misschien, moeilijk hoor in deze maanden,ik zelf heb een tomatenplant staan met vol licht en op het zuiden, maar blijft een ielige plant. het is maar voor mij maar even proberen, maar wordt niets denk.

Geplaatst:

Planten zijn erg gevoelig voor het aantal licht-uren dat ze nodig hebben. Het vertelt ze wanneer ze moeten groeien, wanneer ze moeten bloeien, enz. Je hebt een boel dure lampen nodig om een moestuin op je zolder te beginnen. En dan hebben we de temperatuur en de vochtigheid van de lucht en nog wat factoren niet eens meegerekend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic