joke81 Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 hier ben ik nog 1 keer met een vraagje over die gelei, in mijn branche (thuisvepleegkundige) heb ik veel contact met mensen met suikerziekteweet iemand recept om appel en kweepeergelei te maken zonder echte 'suiker'? Quote
hansm Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 Mischien die stevia produkten onderaan op de link van Jorieke http://www.brouwmarkt.nl/catalog/geleermiddelen-etc-c-58_138.htmlDat is een natuurlijke zoetstof.Maar of dan houdbaarheid zelfde is van de gelei met stevia als met de geleisuiker betwijvel ik, denk best nog ingewikkeld om voor mensen met deze ziekte jam te maken die ook houdbaar is.Waarschijnlijk zou je wel niet lang houdbare jam kunnen maken met stevia. Quote Players only love you when they're playing.
bonnie f Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 Hmmm, pectine en zoetstof.Blijf je zitten met de houdbaarheid.Je zou de jam/gelei in kleine potjes kunnen doen en dan invriezen.Het zal heus wel een week of 2 goed blijven in de koelkast. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Recommended Posts