Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het afgelopen jaar paden van kokos bodembedekker (pokon) gemaakt, maar dat is slecht bevallen. Na een flinke hoosbui was een deel weggespoeld, het onkruid kwam er dwars doorheen, maar was wel moeilijk te verwijderen. Nu ben ik dus op zoek naar een andere manier en denk aan gras.

Wie heeft er ervaring met paden van gras?

Geplaatst:

Moeilijk te maaien met maaimachine, aan de kanten lopen je wielen eraf.

Je moet ook steeds de kanten afsteken anders wordt je pad steeds breder en je tuin kleiner.

Wordt een modderboel als je er veel over loopt en als het regent loop je het vast zodat het water niet weg kan.

Of je moet al heel ruime graspaden aan kunnen leggen?

Geplaatst:

mijn ervaring met gras paden is dat je bij niet tijdig maaien het gras in t zaad staat en daardoor overal heen kan waaien. maar als je wel tijd en gelegenheid hebt om regelmatig te maaien is een graspad te doen als je er een afsluiting van bv een straatsteen of halve tegel langs legd zodat de wielen van je maaier daarop kunnen lopen. gras ziet er wel natuurlijk uit.

er zijn gras soorten waar je goed overheen kan lopen b v sportgras

succes

Geplaatst:

Mij is het goed bevallen ....al hebben we het hier een beetje andersom gedaan...er wás al gras en daar hebben we banen ingefreesd voor de groenten... ging goed...bijhouden met maaien inderdaad.

pict378741641355162329.JPG

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb dit ook overwogen, maar na wat geoogle zijn dit de voor en nadelen:

Voordelen:

-Duidelijke paden

-Ziet er leuk uit

-Geen onrkuid

Nadelen:

-Groeit overal heen, bedjes worden vanzelf kleiner als je niks doen

-Grasmaaien

-Je moet het goed bijhouden (anders ziet het er nog niet uit)

Er zijn veel tuinders die weer overstappen op tegels of boomschors

Geplaatst:

Wij hebben maar één pad in de tuin (eigenlijk als siertuin bedoelt ) en die is van lavasteen.

Ik zou niet voor gras gaan als je niet 2 keer in de wilt maaien in het hoogseizoen, en zeker eens per maand de kanten uitsteken/bijwerken. Gras groeit namelijk gewoon door

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik sluit me aan bij het ongemak van gras; maaien, krimpende plant bedden, eventueel graszaad tussen je plant bedden ( als je echt te lang niet maait.... uit ervaring..... )

Ik heb bij IKEA van die houten terras tegels gekocht. Die kun je aan elkaar klikken en zo heb je een mooi paadje dat ook makkelijk te verplaatsen is. Als je er een beetje worteldoek onder doet komt er absoluut geen onkruid meer doorheen.

In het kader van liever lui dan moe

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...