Geplaatst: 29 december 201212 j In de nieuw te bouwen serre zou ik graag een druivelaar hebben, al de andere staan buiten, een tegen een (bijna) zuidmuur en drie tegen een pergola.Nu had ik gezien dat het Vlaams Zaadhuis de variëteit Leopold3 in aanbieding heeft en dat blijkt een goede blauwe handdruif te zijn.Heeft iemand hier ondervinding mee?En vooral ook; moet de wortel buiten de serre staan of er binnen in?? Heb al dikwijls opgemerkt dat druivelaars met de wortels buiten de serre staan en de rest van de plant binnen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 29 december 201212 j Leopold III is een oud ras met erg grote bessen, een echt topras. Maar het is zeker niet het eenvoudigste ras (onder andere redelijk meeldauwgevoelig). Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Geplaatst: 29 december 201212 j Meeldauw heb je jammer genoeg bij de meeste échte kasdruiven. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 30 december 201212 j Dat van die wortels buiten deed men vroeger omdat men toen van mening was dat buiten de serre de druivelaar meer water en voeding tot zijn beschikking had. Maar er is een keerzijde aan, als in het voorjaar de grond nog koud is en eventueel buiten bevroren kunnen de knoppen binnen in de warmere serre uitlopen en afsterven. Ondertussen is de Leopold III al uitverkocht!
Geplaatst: 30 december 201212 j Willy , als je van aalter bent zoals uw naam doet doorschijnen , ga anders eens langs bij marc geens van de proeftuin in zomergem.Hij heeft veel ervaring met druiven zowel in zijn kas als buiten.Hij gaat zeker al je vragen correct kunnen beantwoorden en je helpen met de keuze van een goed ras voor uw kas. Hij verkoopt vrij veel soorten aan goeie prijs en van goeie kwaliteit.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.