Ga naar inhoud

Kurkwortel in tomatenkas, hoe diep moeten de potten zijn?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Al jaren hebben de tomaten in mijn tuinkas last van kurkwortel (Pyrenochaeta lycopersici). Vorig jaar was de opbrengst uitermate teleurstellend en dat heeft me doen besluiten dat als ik dit jaar een betere opbrengst wil er actie ondernemen moet worden. Het vervangen van de kasgrond zie ik niet zitten. Na het lezen van de goede artikels van Herman de Moor op plantaardig.com wil ik nu de tomaten in grote ingegraven potten gaan telen.

Ik heb reeds begrepen dat de potten liefst zo diep mogelijk zijn en daar beter geen extra gaten in geboord worden (buiten die reeds aanwezig). Het is mij tot op heden echter nog onduidelijk hoe diep de schimmel in de bodem aanwezig is? Gaat het alleen om de eerste 10-20 cm? Zit ik dan met 30 cm potten veilig?

Alvast dank voor de antwoorden.

Gerhardt

Geplaatst:

Ik heb de tomatenplanten in grote bakken in de kas gezet, net om bodem besmetting van wat dan ook te voorkomen. Misschien een idee??

pict368871091357236119.jpg

De zwarte bakken staan in de zomer met een onderschaalbak...krijgen vanonderop water....ik had over oogst/opbrengst geen klagen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...