Infinite Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 Hoi iedereen, Ik kwam via de website van de brouwmarkt terecht bij een kaas-maak-starterset. Maakt iemand hier weleens zelf kaas, lukt het goed of waar loop je tegenaan?En zou zo'n starterset kunnen werken? Het is namelijk best een hoop geld voor een kaasvormpje, pers en wat stemsel http://www.brouwmarkt.nl/startset-kaasmaken-luxe-inclkaaspers-p-5003825.html To plant a garden is to believe in tomorrow.
Antoine Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Dag, Ik heb iemand gekend die dat deed. Makkelijk is het zeker niet, maar wel lekker (goede receptuur). Het probleem ligt hem vaak met de toevoeging van Stremsel. De rest komt aan op goed pekelen en rijpen. iig Suc6! Gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
geedee Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Je kunt ook nog meer info vinden bij topic : post6461.html?hilit=kaas%20maken#p6461
naggie Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Ik heb zelf wel eens kaas gemaakt.Het denk ik 2 keer gelukt en 8 keer mislukt Het maken gaat allemaal wel maar bij het bewaren gaat het mis.De eerste week is er niks aan te zien en dan, van de een op de andere dag staan de haren erop. Ik weet niet goed wat ik verkeerd doe, maar ik denk dat het aan de temperatuur / vochtigheid ligt tijdens het bewaren. Ik heb nog wel een recept liggen, als je dat nog zoekt. "A weed is a plant that has mastered every survival skill except for learning how to grow in rows." ~Doug Larson~
Jorieke123 Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Ik heb dit nieuwe topic gesloten, en de berichten naar het al-bestaande-topic over kaas maken gekopieerd. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten