Eva Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 (aangepast) Leuk om weer een ruillijstje te maken!vorige keer heb ik een aantal dingen geleerd...niet de hele auto volstouwen op de heen én terugweg maar vooral, het beste is alles zodra er een 'bestelling' is in potten zetten en de naam van de plant én de nieuwe eigenaar erop. dan blijft alles een stuk overzichtelijker. op dit moment heb ik: (al in potten)tuinzuringkleine pimpernel plantjesAardbeienplantjes- giant, framboos, ananas en de alsantagele friese pruimenboomjes (wichters) 2 + 3 jaar oudEchte ValeriaanMoederkruidgevlekt longkruidst.janskruidkattenstaartakeleiliatris spicata (nog in potten te zetten)stekken van eeuwig moeskraailookhopstekken- (wilde en gecultiveerde)verschillende muntsoorten, vooral marrokaansestekjes van de bananen passiefruit (als het lukt)daslookcrosnetaro knollenaardpeer- rood en geelschillig(misschien) maarts viooltjemierikswortelmoerasspireagroot hoefbladakkerhoornbloem (grijs blad, 2 cm witte bloem, kruiper, sier)oranje lampionplant (sier)witte bosanemoonsleutelbloemzenegroenpenningkruidgele lislisdodde nog te zaaienverschillende soorten pepers verschillende soorten paprika'sverschillende soorten tomaten(Soortenlijst volgt nog) zaden•pompoen (verschillende soorten)•eetbare melde soorten•Hopi red dye (als spinazie én als meel)•Quinoa•sudangras•siergerst (wel eetbaar!)•Mais aardbeimais•Mais gele pofmais•heilig boontje•ying yang boontje•Haverwortel•Freckles (bind)sla•Boerenkool redbor•Zeemelde•zeekool•Lepelblad echt, zee Tropisch•passiflora edulis•Tamarinde Kruiden•Bieslook•kleine pimpernel•mariadistel•griekse alant•dragon russische•thijm citroen•Dropplant lila•Dropplant wit eetbare bloemen•Afrikaan bolletje oranje bruin•Afrikaan disco•Afrikaan oranje•damastbloem•Bloemen mix wild•Grote gewone papaver•Juffertje in’t groen•Lavatera rose/wit•Cosmea mix rose paars wit•Oost indische kers mix•Viooltje wild driekleur•Chrysantho eetbaar•Groot kaasjeskruid•Kamille echte•Kamille loop•Silene eetbaarSier•Prikbeen wit•Prikneus rose•Liatris spicata•Kiss me over the garden gate•Zegekruid black pod•Zegekruid lichtblauw•Siermalva met zacht harig blad•Vossenstaart (siergrasje) mijn verzoeklijstje:aardakeraardamandelaardkastanjeyaconknolcapucienmashuasnijselderijclematisgekleurde astrantiaduizendblad- rose, rood of geelgele frambooslupineálle klokjebloemenleuke aardbeiensoortenleuke vruchtstruikjes zoals jostabes druif etc.armeluis ginsengApios(indianenaardappel)Maukagroene en/of blauwe maisBOSPINDA kappertjesstruikjeminikiwipaarse kiwioesterbladrapunzelsuikerriettomatenboomberglookslangenlookmoeslooksiberische moeslookveldmannentrouwbronzen zuringsnijbietrode worteltjespaarse worteltjesALRUIN kleine bevernelwieringer boontjesroodbloeiende tuinbonengekleurde bloemkoolandere leuk gekleurde groentesaardbeimelde (is me nóg steeds niet gelukt te zaaien)parelgierstStamboon (pronkboon) – HestiaRode weegbree BoerentenenPainted lady pronkboonTagetes lucida tuinboon Karmazynkruidje roer me nietMomordica charanti Bittere komkommer Kangkong of waterspinazie Stokslabonen Cobra verschillende scabiosa'switte komkommerkomkommer true lemon speciale wens!: een schijf boomstam!ik heb er heel wat voor over...---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Denniskrijgt:-wichter-eeuwig moes-Trinidad scorpion butch T geeft:-wieringer boontjes-astrantia-jostabes-gele woudbonen-Reade krobbe-Turtle beans-pronkboon Painted Lady-Borlottibonen (klimmende)-Dog beans-Flageolet----------------------------------------------------------------------------------------- Appelvrouwkrijgt:-Wichter-mottenkruid-perzikklokje-taro-capucijners -opsturen-Crosne-daslook-mariadistelzaad Geeft:-Yakon -Wieringer Langstro-erwt (Stuk of 20 dan maar?)-Borlotto(Stuk of 20 dan maar?)-Chayote-Egyptische ui-Verfbremzaad -Valse indigozaad-droogboon-cornus mas--------------------------------------------------------------------------------------- ErnyKrijgt:- Hop's- Russische dragon- Oost-Indische kers mix - Bindsla Freckles (echt maar een páár zaadjes)- Citroen tijm- Hopi red dye- Liatris spicata- Aardbeimais- Quinoa- taro- wichter Geeft:-blauwe popcornmais-Augurk -Kampino, niet bitter, Inmaak, groot-Komkommer, Chinese Slang, buitenteelt-Mexicaanse Munt, Agastache ssp.-6 Prei, Olifant, Pillen-Breedblad Tuinkers---------------------------------------------------------------------------------------- TheaKrijgt:taro knollen Geeft:Apios------------------------------------------------------------------------------------------ JootjeKrijgt:-taro knol -aardpeer-oranje Lampion plantjes-dahlia knol-chrysantho Geeft:-paarse broccoli-worteltjes----------------------------------------------------------------------------------------- JoriekeKrijgt:-peperpoeder-Olie-suiker-wilgenroosje?-20 koolkragen-Daslook-citroentijm-mierikswortel-Wichter Geeft:-Sint Jans-ui -muskaataardbei-Franse en Duitse wintertijm-peultjes paars/blauw/grijzige bloemen-Allium senescens glaucum-Grove rode bieslook-Welsh onion planten-Aardamandel- Egyptische ui- Welsh onion planten- ananassalie- aloë vera uitlopers--4 hamlapjes----------------------------------------------------------------------------------------- KruidjeKrijgt:- sudangras- quinoa- juffertje in't groen- cosmea- groot kaasjeskruid Geeft:-Vlinderstruikje-Lupinezaadjes-Winterjasmijn-hertshoorwegbree----------------------------------------------------------------------------------------- Nepomuk1983 Krijgt:-thijm citroen zaadjes -aarbei mais Geeft:-snijselderij -snijbiet, rainbow mix -----------------------------------------------------------------------------------------angela Krijgt:- Hete peperplantjes- quinoa- wichter- ananas aardbei- framboos aardbei - stokroosmix Geeft:-Jerrycan-boomstammetje-prikneus-dag lelie ------------------------------------------------------------------------------------------eelzuhtjuh Krijgt:-mierikswortel-ananasaardbei-doordrager aardbei Geeft:-Cayenne Long Purple-Habanero Big Sun- Tomaat minibel 1x- Tomaat Tumbling Tom Red 1x- Oranje snack paprika 1x- Dahlia plantjes 1x -------------------------------------------------------------------------------------------ChanaKrijgt:-Mierikswortel-dropplant zaadjes, wit + lila-laurierstek Geeft:MysterybesBoek -------------------------------------------------------------------------------------------Frank vwl Krijgt:RabarberEeuwig moes Geeft:Boomstammetje -------------------------------------------------------------------------------------------weknow Krijgt:-wilde (graanakker) bloemen ?-Daslook! Geeft:-bont zevenblad.-Sofiekruid ?-gele peultjes? -------------------------------------------------------------------------------------------henkg Krijgt: hoeft niets? Geeft:Drosera capensis ------------------------------------------------------------------------------------------Bit Krijgt:tomatenplantjes(osu Blue?) Geeft:aardbeisoortjes -------------------------------------------------------------------------------------------Piroska Krijgt:-Blauwe bes Geeft:-petit carre de Caen bonen -muscat de provence-tabak Havana-hysop-alsem/absint-aubergine lange violette -------------------------------------------------------------------------------------------helen Krijgt:-Aardbeimais. Geeft:artisjok plantje -------------------------------------------------------------------------------------------HuubGeeft:-Ananaskers Krijgt:-Marokkaanse Munt -Crosne 16 maart 2013 aangepast door Gast
Dennis29 Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Ik zou wel een wichter willen, heb je ook een lijstje met de planten waar je naar opzoek bent?
Dennis29 Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Wat ik voor je kan meenemen: Wieringer boontjes (geteeld op Wieringen ), jostabes, astrantia (we hebben meerdere soorten, welke kleur vind je het mooist? roze, wit en donkerroze/paars)Yacon en Knolkapucien heb ik ook, maar ik weet nog niet zeker of ze de winter gaan overleven en weer uitlopen van het voorjaar.
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Hey Yo Eva, mottenkruid!!Graag Ik zou wel graag een wichter willen, maar ik zit op kalkrijke klei, en als ik het goed begrepen heb doen ze het daar niet op.Weet jij of dat kan?Ik heb nog een yakon over ( lopen al een ietsie uit) ook eventueel wieringer langstro erwt( maar jij wilt de boontjes denk ik, die heb je al). Ik wil ook graag een plantje of zaad van de mariadistel Kijk even op mijn lijst als je wilt...Leuk leuk dat je komt We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 19 januari 2013 Auteur Geplaatst: 19 januari 2013 Wat ik voor je kan meenemen: Wieringer boontjes (geteeld op Wieringen ), jostabes, astrantia (we hebben meerdere soorten, welke kleur vind je het mooist? roze, wit en donkerroze/paars)Yacon en Knolkapucien heb ik ook, maar ik weet nog niet zeker of ze de winter gaan overleven en weer uitlopen van het voorjaar.cool! échte wieringer boontjes ik heb al een klein jostabesje, maar ik zal heel blij zijn met nóg eentje zijn het astrantiazaadjes of plantjes? ik wil ze allemaal wel ze zijn erg leuk!heb jij de yacon en knolkapucien er niet uitgehaald? ikke wel...en ook ik hoop dat ze het overleven, ik ben er stapelgek op! ze zijn werkelijk heerlijk! dus daar kan ik nog wel een paar plantjes van gebruiken...ik heb per ongeluk mijn apios er ook uitgehaald...én vermoord juist de apios hoefde er niet uit want die schijnen winterhard te zijn. al doende leert men....ik hoop dat er iemand is die er eentje voor me over heeft.
Eva Geplaatst: 19 januari 2013 Auteur Geplaatst: 19 januari 2013 Hey Yo Eva, mottenkruid!!Graag Ik zou wel graag een wichter willen, maar ik zit op kalkrijke klei, en als ik het goed begrepen heb doen ze het daar niet op.Weet jij of dat kan?Ik heb nog een yakon over ( lopen al een ietsie uit) ook eventueel wieringer langstro erwt( maar jij wilt de boontjes denk ik, die heb je al). Ik wil ook graag een plantje of zaad van de mariadistel Kijk even op mijn lijst als je wilt...Leuk leuk dat je komt ik was het toortsje niet vergeten!ik heb ook het perzik klokje, die groeit ook zoals een toorts...wil je die ook?de wichter staat hier ook kalkrijke klei en doet het prima, maar hij krijgt wél extra bladeren in de herfst en in de lente rhododendronmest en boomschors...ik neem mariadistel zaad voor je mee, plantjes heb ik nog niet. yakon is meer dan welkom, ik ben er stapelgek op...wieringer langstro erwt klinkt erg leuk! dus als je er een paar over hebt?ik zou ook graag wat meer oude of gekke soorten droogbonen willen hebben dus als je die ook hebt....ik hoef niet veel hoor! het kweken is belangrijker dan het eten ervan. ik ben eigenlijk niet zo'n enorme fan van droogbonen maar ben van plan ze in enkele gerechten te mixen
Erny Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Ff zitten neuzen en lijstje werd steeds langer... Werd toen ik van alles ging nazoeken steeds nieuwsgieriger... En een aantal dingen stonden al op mijn verlanglijstje... Graag: - Hop's- Russische dragon- Oost-Indische kers mix (als het een lage soort is... mijn zaden zijn door muizen opgegeten)- Bindsla Freckles (echt maar een páár zaadjes)- Citroen tijm- Taro knol (1 of 2 om uit te proberen)- Hopi red dye- Liatris spicata- Aardbeimais (is dit pofmais?)- Quinoa En ik heb wel wat blauwe popcornmais voor je. Straks ook waarschijnlijk wel wat lekkere bosaardbeitjes...
Dennis29 Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 ik zou ook graag wat meer oude of gekke soorten droogbonen willen hebben dus als je die ook hebt....ik hoef niet veel hoor! het kweken is belangrijker dan het eten ervan. ik ben eigenlijk niet zo'n enorme fan van droogbonen maar ben van plan ze in enkele gerechten te mixen Heb je al Friese gele woudbonen en de Reade krobbe? Dat zijn 2 droogbonen uit Friesland. Wat ik verder aan droogbonen heb: Turtle beans, pronkboon Painted Lady, Borlottibonen (klimmende), heilige boontjes, Dog beans en de Flageolet. Oh en mag ik een eeuwig moes stekje? Ik heb ze uit zaad opgekweekt en die bloeien ieder voorjaar, dus ik weet niet zeker of dat wel echte eeuwig moes is. zijn het astrantiazaadjes of plantjes? ik wil ze allemaal wel ze zijn erg leuk!heb jij de yacon en knolkapucien er niet uitgehaald? ikke wel...en ook ik hoop dat ze het overleven, ik ben er stapelgek op! ze zijn werkelijk heerlijk! dus daar kan ik nog wel een paar plantjes van gebruiken...De astrantia zijn planten, dus ik scheur ze gewoon. Dan heb je meteen al een plant die van de zomer gaat bloeien Ja ik heb de Yacon en Knolkapucien eruit gehaald, maar is voor het eerst dat ik ze heb dus weet niet zeker of ze het gaan overleven in de schuur in een potje.
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Wat een nachtgebraak in dit topic Eva, ik heb even gekeken wat je bij mij hebt geschreven, en ik zet voor jou erbij:-Yakon -Wieringer Langstro-erwt (zeg maar hoeveel ik heb er genoeg)-Borlotto( hetzelfde)-Chayote-Egyptische ui-Verfbremzaad -Valse indigozaad Graag:-Wichter-mottenkruid-perzikklokje-kraailook-taro-capucijners ( misschien wil je die opsturen..ik wil ze graag eind febr zaaien.)-Heb je eventueel nog een kraailook voor mij? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 taro knollen zou ik wel willen ruilen.??Heb te ruil groen kruis besApios heb ik in de tuin staan moet nog even wachten wat hij doet? Helaas kan ik niet naat Zelhem komen,kan maar 1/2 uur in de auto zitten!Maar met goedkeuring van Jorieke,Jorg en Luc .Hebben wij Erny en ik een moestuinmiddag 21 april georganiseerd. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Nepomuk1983 Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Ik heb snijselderij en snijbiet voor je
Eva Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 Ff zitten neuzen en lijstje werd steeds langer... Werd toen ik van alles ging nazoeken steeds nieuwsgieriger... En een aantal dingen stonden al op mijn verlanglijstje... Graag: - Hop's- Russische dragon- Oost-Indische kers mix (als het een lage soort is... mijn zaden zijn door muizen opgegeten)- Bindsla Freckles (echt maar een páár zaadjes)- Citroen tijm- Taro knol (1 of 2 om uit te proberen)- Hopi red dye- Liatris spicata- Aardbeimais (is dit pofmais?)- Quinoa En ik heb wel wat blauwe popcornmais voor je. Straks ook waarschijnlijk wel wat lekkere bosaardbeitjes... haha, soms is de verleiding zóóó groot he? dat heb ik altijd bij Jorieke en Dennis...die hebben altijd wat er op mijn verlanglijstje staat... de hop moet nog wel even uitlopen om te zien of ze weer wakker worden na de winter...de oi kers laat ik niet klimmen dus ik weet niet hoe hoog ze kunnen worden...ik neem wel wat voor je mee Taro kan een probleem worden. ik heb alles al verzegd aan anderen dus ik moet even kijken of ik aan meer knolletjes kan komen! ik zet ze wel bij je lijstje...de aarbeienmais is idd pofmais. ik heb ze al vaker gegeten en ik vind ze persoonlijk veel lekkerder dan gewone uit de winkel. ze zijn kleiner, witter en er zitten amper harde velletjes in! ik heb ze vorig jaar gezaaid uit eigen oogst en ze kwamen goed terug! dat is vrij zeldzaam met mais....ik zou heel blij zijn met de blauwe popcornmais, maar bosaardbeitjes hoef ik helaas niet. die heb ik al meer dan genoeg.misschien heb je wat andere dingetjes voor me?
Eva Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 ik zou ook graag wat meer oude of gekke soorten droogbonen willen hebben dus als je die ook hebt....ik hoef niet veel hoor! het kweken is belangrijker dan het eten ervan. ik ben eigenlijk niet zo'n enorme fan van droogbonen maar ben van plan ze in enkele gerechten te mixen Heb je al Friese gele woudbonen en de Reade krobbe? Dat zijn 2 droogbonen uit Friesland. Wat ik verder aan droogbonen heb: Turtle beans, pronkboon Painted Lady, Borlottibonen (klimmende), heilige boontjes, Dog beans en de Flageolet. Oh en mag ik een eeuwig moes stekje? Ik heb ze uit zaad opgekweekt en die bloeien ieder voorjaar, dus ik weet niet zeker of dat wel echte eeuwig moes is. zijn het astrantiazaadjes of plantjes? ik wil ze allemaal wel ze zijn erg leuk!heb jij de yacon en knolkapucien er niet uitgehaald? ikke wel...en ook ik hoop dat ze het overleven, ik ben er stapelgek op! ze zijn werkelijk heerlijk! dus daar kan ik nog wel een paar plantjes van gebruiken...De astrantia zijn planten, dus ik scheur ze gewoon. Dan heb je meteen al een plant die van de zomer gaat bloeien Ja ik heb de Yacon en Knolkapucien eruit gehaald, maar is voor het eerst dat ik ze heb dus weet niet zeker of ze het gaan overleven in de schuur in een potje. nee, als de eeuwig moest bloeit klopt er iets niet! ik neem wel een paar stekken voor je mee, maar ze zijn nog niet geworteld...je hebt duidelijk alle soorten droogbonen die ik op m'n wenslijstje had dus ik ben dan volledig voorzien zijn ze van eigen teelt? hoeveel heb je per soort over?is de borlotti het zelfde als de borlotto van Appeltje? fijn van de atstrantia's! ik had nog niet op bloeiende plantjes gerekend dus ik zal er superblij mee zijn!
Eva Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 Wat een nachtgebraak in dit topic Eva, ik heb even gekeken wat je bij mij hebt geschreven, en ik zet voor jou erbij:-Yakon -Wieringer Langstro-erwt (zeg maar hoeveel ik heb er genoeg)-Borlotto( hetzelfde)-Chayote-Egyptische ui-Verfbremzaad -Valse indigozaad Graag:-Wichter-mottenkruid-perzikklokje-kraailook-taro-capucijners ( misschien wil je die opsturen..ik wil ze graag eind febr zaaien.)-Heb je eventueel nog een kraailook voor mij? ja hoor, de capucijners kan ik wel opsturen, no problem en nee, je krijgt van mij geen kraailook jouw lorraine lookje is eigenlijk gewoon kraailook meende ik me nog van vorig jaar te herinneren!
Eva Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 taro knollen zou ik wel willen ruilen.??Heb te ruil groen kruis besApios heb ik in de tuin staan moet nog even wachten wat hij doet? Helaas kan ik niet naat Zelhem komen,kan maar 1/2 uur in de auto zitten!Maar met goedkeuring van Jorieke,Jorg en Luc .Hebben wij Erny en ik een moestuinmiddag 21 april georganiseerd. ik moet nog even kijken of ik nog meer taroknollen kan krijgen thea, maar het staat alvast in je lijstje op de eerste pagina.ik hoef geen groene kruisbessen, daar heb ik al drie struikjes van. alle andere kleurtjes zijn welkom.....in ieder geval heb ik de apios al genoteerd.misschien kom ik gewoon ook naar de 'noordelijke' moestuindag!
Erny Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Eva, laat die taro voor mij dan maar zitten. Dacht toch vandaag al dat ik die waarschijnlijk ook gewoon hier bij de toko kan kopen... En ik zal de boel eens doorlopen op zoek naar nog wat leuke dingen voor jou. Maar de tuin moet nog eerst ontdooien...De blauwe popcornmais is ook uit eigen oogst dus moeten we afwachten of ie het gaat doen...
Eva Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 Ik heb snijselderij en snijbiet voor je ah sjips, nou heb ik net via een mail van jootje al wat gekregen...maar er kan nog meer bij heb je snijselderij-plantjes? het zaaien lukt me namelijk niet...ik krijg die krengen niet groot!en de snijbiet, wat voor kleurtjes heb je?en dan; wat wil je ervoor terug?
Eva Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 Eva, laat die taro voor mij dan maar zitten. Dacht toch vandaag al dat ik die waarschijnlijk ook gewoon hier bij de toko kan kopen... En ik zal de boel eens doorlopen op zoek naar nog wat leuke dingen voor jou. Maar de tuin moet nog eerst ontdooien...De blauwe popcornmais is ook uit eigen oogst dus moeten we afwachten of ie het gaat doen...ja, ze hebben wel eens taro bij de toko, maar vaak zijn de groeipunten dan beschadigd, dus moet je ze wel goed uitkiezen! de goeie doen het trouwens prima hoor ik heb ze zelf via iemand die ze zelf kweekt...maar ik haal ze wel even van je lijstje af!ai...eigen kweek mais...nou ja, gewoon proberen toch? bloeide hij vroeg? dan heb je de meeste kans op soort-echte zaden.ja, bij mij moet alles ook nog ontdooien voordat ik alles uit de tuin kan krijgen...maar dat zal wel op tijd lukken denk ik
Eva Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 lijst op de eerste pagina aangepast!
appelvrouw Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 ja hoor, de capucijners kan ik wel opsturen, no problem ,en nee, je krijgt van mij geen kraailook jouw lorraine lookje is eigenlijk gewoon kraailook meende ik me nog van vorig jaar te herinneren! Groeit de kraailook dan ook tussen november en eind april? Want daarna is hij weer verdwenen tot de volgende november.Ik stuur je even mijn adres voor de capu`sIk heb via Beaumont droogbonen Coco besteld..stokbonen, heerlijk zachte ronde witte bonen die je ook semi-sec (halfdroog) in de vriezer kan stoppen.ik doe daar ook 20 van bij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nepomuk1983 Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 ah sjips, nou heb ik net via een mail van jootje al wat gekregen...maar er kan nog meer bij heb je snijselderij-plantjes? het zaaien lukt me namelijk niet...ik krijg die krengen niet groot!en de snijbiet, wat voor kleurtjes heb je?en dan; wat wil je ervoor terug? Ik zal de snijselderij voor je zaaien zodat ik plantjes voor je mee kan nemen. Van de snijbiet heb ik de rainbow mix. Ik kan deze ook voorzaaien voor je of ik kan je van zaadjes voorzien. Ik zou van jou graag een thijm citroen willen en zaadjes van aarbei mais als dat kan
Kruidje Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Wat heb je toch altijd een leuke plantjes en zaadjes. De water- en moerasplanten laat ik nog even tot dat ik een vijver heb (is wel in de planning). Ik ben geïnteresseerd in zaad van- sudangras- quinoa- juffertje in't groen- cosmea- groot kaasjeskruid ah, al weer veel... ik heb vorig jaar snijselderij gezaaid en er staan nog plantjes onder de sneeuw als het goed is. Ik kan er wel een paar uithalen. Ze zijn bij mij wel klein gebleven, hoor. Ze zouden komend jaar moeten gaan bloeien. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Eva Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Geplaatst: 21 januari 2013 ja hoor, de capucijners kan ik wel opsturen, no problem ,en nee, je krijgt van mij geen kraailook jouw lorraine lookje is eigenlijk gewoon kraailook meende ik me nog van vorig jaar te herinneren! Groeit de kraailook dan ook tussen november en eind april? Want daarna is hij weer verdwenen tot de volgende november.Ik stuur je even mijn adres voor de capu`sIk heb via Beaumont droogbonen Coco besteld..stokbonen, heerlijk zachte ronde witte bonen die je ook semi-sec (halfdroog) in de vriezer kan stoppen.ik doe daar ook 20 van bij. kraailook is een winter/lente groente (bij ons meer een lente groente ) hij begint hier te groeien in het najaar maar komt echt boven na de vorst. het enige wat er in de zomer nog overeind staat zijn de bloemensteeltjes, de rest is sinds mei al afgestorven.http://wilde-planten.nl/kraailook.htmik kan voor de zekerheid wel wat kraailook meenemen want ik kan natuurlijk niet voor 100% zeker zijn.ook die droogboon is welkom Jet! ik noteer hem meteen even
Eva Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Geplaatst: 21 januari 2013 Ik zal de snijselderij voor je zaaien zodat ik plantjes voor je mee kan nemen. Van de snijbiet heb ik de rainbow mix. Ik kan deze ook voorzaaien voor je of ik kan je van zaadjes voorzien. Ik zou van jou graag een thijm citroen willen en zaadjes van aarbei mais als dat kan graag de snijselderij voorzaaien de snijbiet hoef je niet voor te zaaien hoor!ik ben blij dat je de rainbowmix hebt, die wou ik ook graag! de citroentijm heb ik alleen als zaad dus daar neem ik wat van mee. ook de aardbeimais staat al op je lijstje!
Aanbevolen berichten