Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

biologisch versus uitheems


Eva

Aanbevolen berichten

Mag je als permacultuur-volger/uitvoerder eigenlijk wel water geven? Of moet je wachten tot de natuur dat weer doet? Dan zou afgelopen zomer alles kapot zijn gegaan denk ik. Het gras stond er alleen al zo geel bij.

Dus dan ben je super biologisch en permacultuurologisch en BioDynamisch maar krijg je toch geen 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...

even een topic uit de oude doos

 

Vond het hier en daar wel leuke zienswijzen...

 

Ik denk dat je biologisch bezig kunt zijn met uitheemse plantje als je zorgt dat een plant datgene krijgt wat die nodig heeft;

 

voorbeeld: zet een citroen in een warme omgeving(ook al is dat een verwarmde kas, en zorg op een biologische manier dat de plant die voedingsstoffen krijgt, die hij nodig heeft....dus geen korrels kopen maar zelf verzamelen uit bladeren of mest van niet voor winstoogmerk en op grote schaal gefokte dieren.

 

Ik strooi geen gif...en zaai bewust teveel en heb dus een voor mij voldoende opbrengst, omdat ik best wat aangevreten planten kan missen, of gewoon tevreden ben met kleinere bloemkolen.....Ik wil een 10 !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frank, mega leuk idee!! Ik zou zo'n test zeker doen.

 

@biologisch en uitheems, heeft dat echt met planten te maken of bv ook met kopen. Ik merk namelijk wel eens dat als je biologische groente koopt deze uit ver buitenland komen en de groente ernaast (niet biologisch) uit nl. Daar heb ik dan moeite mee. Leuk een biologische plant dus geen gif voor mij. Maar wat betreft de natuur is die wel veel meer belast (denk aan het vervoeren van het biologische spul met vliegtuigen etc)....

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jooze van precies hetzelfde heb ik last in de winkel...soms weet ik niet wat te kopen..maar als je het over je eigen tuin hebt zou je kunnen zeggen dat je iedere groente kunt kweken waarvoor je geen gekke kunstgrepen voor hoeft uit te halen ( en ik vind een koude kas geen gekke kunstgreep), en dat je dan nog best van biologisch kan spreken..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...