Inez Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Heb een week geleden 1 tomatenzaadje in een bekertje gezaaid. Had er geen vertrouwen in, aangezien het de eerste keer is dat ik iets plant. Maar..... Na 5 dagen was er een wit puntje te zien! Twee dagen later was ie al 2cm gegroeid! Nu staat ie nog steeds in hetzelfde potje, met twee mini blaadjes aan de bovenkant. Ik vind het steeltje alleen zo fragile. Ik heb veel op internet gezocht naar foto's en filmpjes van kiemende tomatenplantjes en die hebben allemaal een dikkere steel. Het steeltje staat nu ongeveer 3cm boven de grond en is kronkelig. Iemand tip, suggesties? Doe ik het goed? Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 plantjes die binnen staan, in de warme kamer, ontwikkelen vaak dunne ielige steeltjes door de warmte. Je kunt dan beter het plantje in een koelere ruimte zetten of nieuwe zaadjes over een maandje buiten zaaien als het (eindelijk) niet meer vriest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Het ligt ook voornamelijk aan licht, zoek hier rechts bovenin eens op ‘fileren‘ Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts