Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hulp bij zaailijst

Recommended Posts

Dit is mijn eerste moestuinjaar. En omdat ik graag verschillende groenten en kruiden wil planten is het moeilijker om overzicht te houden . Vandaar dat ik een lijstje heb gemaakt. Willen jullie kijken of ik het goed gedaan heb? En of jullie nog tips of aandachtspunten hebben? Verder vind ik het ook wel moeilijk om te erachter te komen hoeveel zaadjes er in een vak van een mm kunnen.

12288702.jpg

Ik heb het veranderd! Nu kan je erop klikken!

Edited by Guest

Hoi manoes,

hier nog een beginneling (2de seizoen)

Leuk zaaischema heb je! De mijne lijkt er ook een beetje op. (Een hoop soorten en weinig van iedere soort om te kunnen experimenteren&proeven hihi.)

Ik denk alleen dat je op moet letten met de courgette. Als die naar buiten gaat voor ijsheiligen en een vorstje meepakt, gaat hij/zij helaas dood (uit ervaring... )

En courgette is al heel snel een hele grote plant. Dus niet iets om lang op de vensterbank te houden.

just my 2 cents

groetjes,

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Ik zie ons een zaadje staan. Ik zeg altijd een is geen. Zaai er twee en als er een niet opkomt heb je altijd nr twee nog over.

En als je buiten zaait goed op het weer letten ik zaai nooit in droge dagen maar als er regen komt.

Het kan dus zijn dat je zaad voor april al eind maart kan zaaien. Ik zaai ook altijd na twee weken nog eens hetzelfde. Het kan dus zijn als het weer gunstig is dat de tweede zaai vlugger en beter opkomt dan de eerste van twee weken ervoor.

Succes ermee

Ik hou altijd rekening met 25% uitval ( het zij door niet goed kiemen of door andere oorzaken )

Als je dan uiteindlijk toch teveel zaailingen hebt kies je de sterksten uit om te houden.

De rest doe ik weg of maak ik iemand anders blij mee. ( vorig jaar een paprika aan buurman geven tewijl ik de sterkste hield, hij heeft veel meer kunnen oogsten dan ik.. snif.. )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )