Mamoes Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 (edited) Dit is mijn eerste moestuinjaar. En omdat ik graag verschillende groenten en kruiden wil planten is het moeilijker om overzicht te houden . Vandaar dat ik een lijstje heb gemaakt. Willen jullie kijken of ik het goed gedaan heb? En of jullie nog tips of aandachtspunten hebben? Verder vind ik het ook wel moeilijk om te erachter te komen hoeveel zaadjes er in een vak van een mm kunnen. Ik heb het veranderd! Nu kan je erop klikken! Edited February 26, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 ik kan het niet zo goed zien, ik kan het niet vergroten en de lettertjes zijn heul erg klein! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Je kan er nu op klikken! Dan wordt het groter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Hoi manoes, hier nog een beginneling (2de seizoen) Leuk zaaischema heb je! De mijne lijkt er ook een beetje op. (Een hoop soorten en weinig van iedere soort om te kunnen experimenteren&proeven hihi.) Ik denk alleen dat je op moet letten met de courgette. Als die naar buiten gaat voor ijsheiligen en een vorstje meepakt, gaat hij/zij helaas dood (uit ervaring... )En courgette is al heel snel een hele grote plant. Dus niet iets om lang op de vensterbank te houden. just my 2 cents groetjes, Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Bedankt voor de tip. Ik was vast te vroeg begonnen met zaaien. Wanneer zou ik dan beginnen met voorzaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Ik zie ons een zaadje staan. Ik zeg altijd een is geen. Zaai er twee en als er een niet opkomt heb je altijd nr twee nog over. En als je buiten zaait goed op het weer letten ik zaai nooit in droge dagen maar als er regen komt.Het kan dus zijn dat je zaad voor april al eind maart kan zaaien. Ik zaai ook altijd na twee weken nog eens hetzelfde. Het kan dus zijn als het weer gunstig is dat de tweede zaai vlugger en beter opkomt dan de eerste van twee weken ervoor. Succes ermee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Ik hou altijd rekening met 25% uitval ( het zij door niet goed kiemen of door andere oorzaken )Als je dan uiteindlijk toch teveel zaailingen hebt kies je de sterksten uit om te houden.De rest doe ik weg of maak ik iemand anders blij mee. ( vorig jaar een paprika aan buurman geven tewijl ik de sterkste hield, hij heeft veel meer kunnen oogsten dan ik.. snif.. ) Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Je kan er nu op klikken! Dan wordt het groter! ja is beter nu! Ziet er goed uit hoor! maar Basilicum in januari zaaien al? Ik doe het meestal niet voor maart vanwege de temperatuur, maar misschien kan het best in januari, daar heb ik geen ervaring mee. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelgrim Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Net overzicht!-gaat zaailijst nu echt afmaken- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Mooi !!!! Ik zou alleen bij de zaaidata aangeven of het binnen of buiten is, dus voorzaai of ter plekke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Dank jullie wel! Het is me allemaal al weer veel duidelijker! Mocht ik nog vragen hebben weet ik jullie te vinden ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts