Henrietje Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Klopt het dat je nu al buiten pluksla kunt zaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spirrie Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Volgens mij pas in april. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
familymen Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Ik heb ook juist pluksla gezaaid, bij mij staat op het zakje; zaaien vanaf Maart - en nu dat de temperaturen eventjes goed zijn profiteer ik ervan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guyske Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Wij hebben heel de winter pluksla geoogst, wel in een tunnelserre maar onverwarmd, nieuwe gezaaid verleden week en die komt mooi op.Ik zaai dat ieder jaar zo vroeg en altijd mooie oogst.Wat het zeker goed doed is een oosterse mix, die heeft zichzelf uitgezaaid en is de hele winter buiten blijven doorgroeien zelfs tijdens de vorstperiodes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Jazeker. Pluksla is één van de beter vorstebestendige sla soorten dus kan prima gezaaid worden. Dit soort informatie staat doorgaans op het pakje en kan gemakkelijk gevonden worden via de zoekmachine, danwel Google Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrietje Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Okidokie....bedankt voor de reacties. Dat wordt zaaien komend weekend! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Er zijn waarschijnlijk wat verschillende soorten en die zijn dan ook meer of minder vorstbestendig. Ik zou er maar van uitgaan dat op het zakje de juiste informatie staat. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Rode Amerikaanse heb ik 2 weken geleden in een onverwarmd kasje gezaaid en die komt keurig op. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Ja, ik ga er volgende week zaaien onder tunnel. Dat doe ik al een paar jaar rond deze tijd en met succes. Ook nog gedaan: rond deze tijd voorzaaien in potjes en dan (in bosjes) uitplanten als het wat warmer wordt.Kropsla zaai ik later. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Wij hebben heel de winter pluksla geoogst, wel in een tunnelserre maar onverwarmd, nieuwe gezaaid verleden week en die komt mooi op.Ik zaai dat ieder jaar zo vroeg en altijd mooie oogst.Wat het zeker goed doed is een oosterse mix, die heeft zichzelf uitgezaaid en is de hele winter buiten blijven doorgroeien zelfs tijdens de vorstperiodes.Waar kocht je deze mix? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guyske Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Je kan die kopen onder Aziatische salade mix bij veel verkopers, de mengeling is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur.Bv : http://www.zaden-online.eu/Groentenzaden/S/Salade-mix-Oriental/prod_1438.html.Die mengelingen zijn behoorlijk winterhard maar wel in koude bak of serre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts