Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pluksla zaaien in februari / maart?

Recommended Posts

Wij hebben heel de winter pluksla geoogst, wel in een tunnelserre maar onverwarmd, nieuwe gezaaid verleden week en die komt mooi op.

Ik zaai dat ieder jaar zo vroeg en altijd mooie oogst.

Wat het zeker goed doed is een oosterse mix, die heeft zichzelf uitgezaaid en is de hele winter buiten blijven doorgroeien zelfs tijdens de vorstperiodes.

Jazeker. Pluksla is één van de beter vorstebestendige sla soorten dus kan prima gezaaid worden.

Dit soort informatie staat doorgaans op het pakje en kan gemakkelijk gevonden worden via de zoekmachine, danwel Google

Ja, ik ga er volgende week zaaien onder tunnel. Dat doe ik al een paar jaar rond deze tijd en met succes.

Ook nog gedaan: rond deze tijd voorzaaien in potjes en dan (in bosjes) uitplanten als het wat warmer wordt.

Kropsla zaai ik later.

Wij hebben heel de winter pluksla geoogst, wel in een tunnelserre maar onverwarmd, nieuwe gezaaid verleden week en die komt mooi op.

Ik zaai dat ieder jaar zo vroeg en altijd mooie oogst.

Wat het zeker goed doed is een oosterse mix, die heeft zichzelf uitgezaaid en is de hele winter buiten blijven doorgroeien zelfs tijdens de vorstperiodes.

Waar kocht je deze mix?