oro Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Gisteren in Eurotuin 2 zakjes Red Samoerai gekocht , blijkt achteraf dat dit F1 wortelen zijn . Blijkt dat ieder zaadleverancier verplicht is volgens de EU wetgeving om te vermelden dat het om een F1 soort gaat . Achteraf gezien stond er wel Elite Series op maar ,nergens iets te merken van F1 . Is dit volgens de regels vraag ik mij af ? Ik ga er mee terug in ieder geval want ik ben principieel tegen F1 zaden . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Gewoon nieuwsgierig: Wat is je bezwaar tegen F1-hybriden?? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oro Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Het feit dat je verplicht wordt om het volgende jaar opnieuw naar de winkel te hollen omdat de zaden die je verkrijgt van die F1 soortjes geen, ofwel zwakke nakomelingen geeft . dus eerst betaal je een veelvoud , en erbovenop moet je ze niet in zaad laten komen om bovenstaande reden . Ik weet ook wel van kruisbestuiving , maar dan zit ik al een jaar verder en heb minstens 1 jaar nakomelingen die bruikbaar zijn . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Los van dat het niet zo zeer een principieel maar eerder een economisch bezwaar is ( vergeef me! Je bent uiteraard vrij om te vinden wat jij wilt!!!) denk ik dat er talrijke alternatieven zijn voor wortel. Zag vandaag nog bij de Lidl zelfs zakjes Flakeese liggen voor 0,19 Wat maakte dit ras voor jou zo speciaal? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oro Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Wat dat ras zo speciaal maakt kan je beter aan iemand vragen die ze gezaaid heeft want ik heb er geen ervaringen mee . Ik kan enkel voortgaan op de verpakking , wat er van klopt is nog de vraag ..volgens de verpakking :25 a 28cm lang rood , paars die blijft na het koken (doet er niet echt toe) bevat veel beta caroteen en Lycopeen . (gezondheidswortel) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts