willemke Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Beste allemaal, Als ik ergens een smakelijke tomaat tref, neem ik er eentje mee naar huis en probeer daar het zaad van te winnen. Regelmatig ben ik hier succesvol mee, bij zowel snoeptomaatjes als grotere.Nu trof ik deze week een trostomaatje waar ik zaad van gewonnen heb. Weet iemand misschien wannneer ik dit zaad op zijn vroegst kan gebruiken om succesvol te zaaien ? Is dat dit seizoen nog, of dient het zaad lang te rusten zodat het pas in 2014 toegepast kan worden. GroetWillem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Als het zaad op de juiste manier geoogst is, kan je het direct gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Drie weken geleden heb ik uit kleine tomaatjes de zaden gehaald en tussen keukenrol op de verwarmingsketel gelegd. Twee weken geleden heb ik het gezaaid en uit alle zaadjes heb ik nu mini plantjes Succes! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemke Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Dag Janine en Meekje, Bedankt voor jullie snelle reactie.Ik ga proberen of het lukken wil. GroetWillem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Succes Willem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemke Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 Dag dames en heren, Het is (wee ) gelukt. Zowel de zaadjes van de snoeptomaatjes die ik het vorige jaar oogstte, als de "verse" zaadjes die ik een paar weken terug oogstte van de trostomaten,zijn goed opgekomen GroetWillem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts