Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw hier

Mickey

Recommended Posts

Hoi,

ik heb sinds twee jaar een moestuin. Ben tussendoor wel gewisseld van volkstuinencomplex omdat op het eerste alles continu onder water stond. Zonder regenlaarzen kon ik niet door de slootjes cq over de paadjes lopen. Wat niet verdronk, deed het wel goed, maar de grond was erg zwaar, en het lukte me niet om het 135 m2 grote landje fatsoenlijk bij te houden.

Mijn nieuwe stek van 100 m2 is een stuk droger, maar ook minder vruchtbaar, helaas. Dat is het enige minpuntje, voor de rest is alles fijner: de tuin is dichterbij, de lichtere grond maakt 'm makkelijker te bewerken, ik heb 'm samen met een buurvrouw en ik heb er een moestuinkist, wat een hoop gezeul scheelt

Van de eerste plek heb ik een zwarte bes meegenomen die het afgelopen jaar ook op de nieuwe stek fantastisch heeft gedaan.

Hopelijk krijgen we dit jaar de slag wat beter te pakken en krijgen we ook hogere opbrengsten van de andere gewassen.

Maar nu eerst spitten (om de mest in de grond te werken, het ligt er al op) en bedenken hoe we de erwten en peulen gaan beschermen tegen vogels en muizen!

Groet,

Mickey

Welkom Mickey!

Tegen vraat heb je planthoedjes, of je kan natuurlijk stokken erbij prikken met aluminiumfolierepen eraan (vogels). Of gewoon afdekken met vliesdoek oid. Als de plantjes zo'm 15-20 cm zijn vinden de vogels ze al niet meer zo boeiend (hier tenminste...).