jarnogab Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Ik zou voor de eerste keer (eind april) wat maïs willen zaaien. Niet teveel, ben al tevreden met een zestal maïsplanten. Nu heb ik echter niet voldoende ruimte in mijn moestuin ('t is te zeggen: de plaatsen zijn al ingenomen). En dus heb ik eens goed rondgekeken in de siertuin. Daar heb ik eventueel nog wel wat plaats, in zonlicht - zij het dan gefilterd. Vandaar mijn vraag:kan maïs in volle grond vlakbij hetzij rozen hetzij kornoelje staan? Of is dit omwille van bodem, plagen, etc niet mogelijk/af te raden? Quote
Bit Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Kan wel lijkt me. Alleen zal die roos het niet zo op prijs stellen denk ik ? Die wil zo veel mogelijk zon. De kornoelje kan ook , maar zal veel licht wegnemen aan de jonge mais wellicht ? Geen rederen dat ze geen buren kunnen zijn al deze dingen. Wel wat extra bijmesten. ( wortelconcurentie ) Quote
RobO Geplaatst: 14 april 2013 Geplaatst: 14 april 2013 en de maisplanten niet te ver van elkaar want die moeten elkaar windbestuiven, men zegt dat ze altijd het best in blokjes geplant kunnen worden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.