Missmass Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Mijn Tomberry tomatenplantje vertoont rare blaadjes ineens. Een beetje transparant en een hele vale kleur groen. Ook 2 van mijn Tiny Tim's hebben het een beetje. Ik heb hier wat (helaas vage) foto's. Iemand een idee wat er aan de hand is? Ze staan sinds 3 weken in een grote mand met potgrond en heb ze eigenlijk alleen zondag overdag buiten gehad en vandaag een uurtje. Verder staan ze binnen super licht voor het raam. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Ik zou denken dat er te weinig voeding in de potgrond zit...kan dat? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lola Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Ziet eruit als te koud of teveel wind of allebei niet goed afgehard dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Niet goed afgehard inderdaad. Wanneer heb je de eerste schade waargenomen? Als de blaadjes nog maar sinds zondag/maandag/vandaag zo zijn zou verbranding wel eens de oorzaak kunnen zijn. Achter glas wordt het licht nog enigszins gefilterd, direct buiten niet. Bij een insect (bijv trips) zou de schade wat meer geleidelijk verschijnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lola Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 oh ja, zon dat kan ook nog. Hier heeft hij haast niet geschenen maar ergens anders misschien wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts