Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Feolan's MM


Feolan

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik begonnen met zaaien, dus het leek me de perfecte gelegenheid om m'n eigen moestuinfotoverslag bij te gaan houden op het forum.

 

Van de week de laatste potgrond gekocht om de aarde aan te vullen, vanochtend de vakken getrokken en een uurtje geleden wat spul gezaaid en de knoflook verpot. Ik ben benieuwd hoe alles het gaat doen!

 

Wat het ik nu staan:

* Wortels

* Radijs

* Kropsla (uitproberen)

* Rucola

* Spinazi

* Knoflook

* Peultjes

 

Verder komt er nog

* Tomaat

* Paprika

* Bietjes (eventueel)

 

SDC10966.jpg

Dit is de bak, gevuld en wel

 

SDC10967.jpg

De knoflook, met name de grote doet het érg goed!

 

De kleine vakken aan de voorkant ga ik nog gebruiken voor wat enkele rijen wortel en radijs denk ik, klein spul in ieder geval. Eventueel voor het laten kiemen van nieuwe plantjes.

Don't hurry, be hippy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is ongeveer tot op heuphoogte, dus zelfs als het grote spul hoger word is dat geen probleem. En daarbij vangt de bak meer zon omdat hij boven de balkonmuur uitkomt

 

Moet zeggen dat ik er zelf wel een beetje trots op ben

Don't hurry, be hippy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes , ben heel benieuwd of het zo op je balkon gaat werken om groente te kweken, denk het wel.

Ga je nog meer potten of bakken plaatsen of vindt je deze bak genoeg ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vertrouwen in, en mocht het niet lukken, dan denk ik dat het eerder aan de grond ligt dan aan de bak zelf

Maar dankjulliewel!

 

Hij staat nu zo dat er zo goed als de hele dag tot een uur of 17:00 zon op de bak staat. In de zomer zal dit tot een uur of 15:00 zijn, maar omdat hij op een plek uit de wind staat en het erg warm wordt achter vermoed ik dat het misschien ook wel beter voor de groenten. Ik wil niet dat ze verdorren.

 

Het enige wat ik zoieso nog wil doen, is twee balkonhekbakken met wat kruiden erin als munt en rozemarijn. Het is dat ik maar twee jaar in dit appartement zit want anders had ik er nog een tweede bak bijgemaakt!

Don't hurry, be hippy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen gewoon doen! Je kan de bakken altijd meenemen en ergens anders op een balkon of in een tuin kwijt. Je zou zelfs wintergroenten als prei erin kunnen doen, die nemen ook niet al te veel in beslag. Of winterpeen, snijbiet, meer bietjes en (winter)sla. Dekentje erover in de winter en je kunt zo doorgaan met groenten telen

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt besmettelijk te zijn als je eraan begint. Zoveel ideeën en informatie die je krijgt, dan wil je alleen maar meer!

Ik heb 1 MM bak staan en gelijk uitgerekend dat er nog 2 naast kunnen staan. En dan begint m'n vriend ook nog over een volkstuin op het complex hier om de hoek. En dat is niet eens een tuinman

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Helly, zeker opgeven voor de kosten hoef je niet te laten, echt onwijs goedkoop huren bij een volkstuinvereniging verbaas me altijd over lage prijs als ik dat hoor van mensen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik hier al vaker gelezen.

Eerst had hij het erover om er dan de tent op te zetten ( Tent pitch at Camping les Peupliers, Tarn Niet onze tent maar een voorbeeld) tja dat ging toch echt te ver voor mij. Schuurtje is leuk, tuinhuisje, klein chaletje... maar ze zien je al aankomen met zo'n mega tent

Moet ik zeker ook nog gras maaien om m op te zetten. Dat willen we niet. Alsof er dan nog ruimte is voor een moestuin

 

Hans, ik zou niet weten wat dat mag kosten (per jaar?). Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de prijzen per stad aardig uiteen kunnen lopen.

Vraag ik me ineens af... wat betalen de moestuiniers hier voor hun tuintje

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een vierkantemeterprijs die inderdaad verschilt, maar grof genomen inclusief nog wat andere kosten ligt hij bij mijn weten nog niet op 100 euro per jaar en heb je daar algauw 200-250 vierkantemeter voor.

 

Zou wel eerst de regels lezen die zijn bij elke vereniging totaal anders, bv geen schuur wel schuur, enzv

Ook hoe het watergeven geregeld is of geregeld kan worden vindt ik een belangrijk punt wat veel nieuwe mensen vergeten eerst te vragen en dit kan behoorlijk slecht geregeld zijn en bij andere verenigingen weer heel goed.

 

En hou rekening dat sommige volkstuinverenigingen best lange wachtlijsten hebben.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schuld dat we een soort van off-topic geraken, sorry feolan

 

Ik ben ook steeds daaraan schuldig ook hoor Luc, maar dan denk ik Luc splitst dat wel mooi straks

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik vermaak me wel met de verhalen van jullie

 

Zelf heb ik ook wel zitten denken aan een volkstuintje, maar in dit deel van Den Haag zit eigenlijk niks in de buurt. Niet op fietsafstand in ieder geval.

 

Dus inderdaad misschien nog een bak erbij, maar eerst eens kijken hoe dit het gaat doen

Don't hurry, be hippy

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste plantjes laten zich zien na het goede weer van afgelopen week!

Ik moet alleen echt de aandrang onderdrukken om niet bijvoorbeeld de knoflook uit de grond te halen omdat ik echt gebiologeerd ben door het groeiproces van planten en dingen

 

SDC10970.jpg

Twee peulen beginnen op te komen. Het radijsje ga ik deze week nog even wat naar de zijkant verhuizen want die staat véél te dichtbij.

 

SDC10971.jpg

Rucolasla, doet het erg goed. Ze staan lekker licht dus zijn ze niet zo heel hoog. Ik ga gewoon plukken als de eerste grote bladeren opkomen, dus het zal een gezellig vak worden.

 

SDC10969.jpg

Overzichtsfoto.

 

Vanmiddag zal ik ook dat er ook in het vak radijsjes, kropsla en spinazi leven is, dus ik ben helemaal blij!

Don't hurry, be hippy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keurig, dat gaat straks mooi vol worden, je bak ziet er iets droog uit niet rond de plantjes maar de rest ik zou de hele bak watergeven,

opzich kan je niet gauw teveel geven als het water goed kan weglopen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ja daar zat ik ook over te denken inderdaad Ik moet alleen ergens een goede gieter op de kop tikken... of iets zelf maken uiteraard.

 

Gelijk maar even proberen eigenlijk, waarom niet?

Don't hurry, be hippy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...