Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien mesten voor of na het planten?

aardbeijim

Aanbevolen berichten

aardbeienplanten moeten op een zo'n schoon ( voedingsarm) mogelijke grond staan. De jonge planten zijn heel gevoelig voor het zout wat bij de mest zit. Jonge wortels kunnen erg snel verbranden en als dat te lang duurt stopt hij met wortels maken en gaat dood. Van te voren bemesten is daarom een slecht idee. Beter is het om over 4 weken na het planten wat koemestkorrels bij te voeren. ongeveer 10 gram per plant. Geef dan ook gelijk een gieter water erover heen. Lost gelijk een gedeelte op.

Doordragers vanaf dat moment elke 3 weken voeren. Ze moeten de hele zomer en najaar aardbeien geven dus ze hebben ook hun vitamines nodig. Hij betaald het dubbel terug veel meer en lekkerdere aardbeien die ook niet zo snel verrotten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weeks later...
aardbeienplanten moeten op een zo'n schoon ( voedingsarm) mogelijke grond staan. De jonge planten zijn heel gevoelig voor het zout wat bij de mest zit. Jonge wortels kunnen erg snel verbranden en als dat te lang duurt stopt hij met wortels maken en gaat dood. Van te voren bemesten is daarom een slecht idee. Beter is het om over 4 weken na het planten wat koemestkorrels bij te voeren. ongeveer 10 gram per plant. Geef dan ook gelijk een gieter water erover heen. Lost gelijk een gedeelte op.

Doordragers vanaf dat moment elke 3 weken voeren. Ze moeten de hele zomer en najaar aardbeien geven dus ze hebben ook hun vitamines nodig. Hij betaald het dubbel terug veel meer en lekkerdere aardbeien die ook niet zo snel verrotten.

Hoeveel is 10 gram koemestkorrels ongeveer Een heel klein handje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel korrels 10 gram is weet ik ook niet exact. Ik weet niet welke mest je gebruikt. Maar vermenigvuldig dit met het aantal planten en je hebt een groter gewicht. Iedereen heeft wel een keuken wwegschaal. Doe daar dan een plastic zakje in en weeg het af.

10 gram is aan de veilige kant, van 15 zullen ze ook niet verbranden maar als je dat gaat zeggen wordt het al snel 20 gram. Beter 2x een beetje dan 1x iets te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 gram is ook niet veel. Een plant mag best iets meer hebben, maar als ik zeg 20 gram dan geven de mensen misschien 30 gram en dat is dan echt veel te veel. Vandaar de 10 gram om aan de veilige kant te blijven.

Succes met de opkweek van de aardbeien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb me wel aan je advies gehouden hoor Erwin want als ik zelf had moeten gokken hoeveel ik erop moest doen, had ik waarschijnlijk veel te veel gedaan. En teveel zal denk ik schadelijker zijn dan iets te weinig. Dus bedankt voor je tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...