aardbeijim Geplaatst: 5 maart 2011 Share Geplaatst: 5 maart 2011 Is het erg als je voor dat je de planten in de grond zet koemestkorrels/organische mest door de grond doet en een week daarna de planten in de grond? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erwin Geplaatst: 7 maart 2011 Share Geplaatst: 7 maart 2011 aardbeienplanten moeten op een zo'n schoon ( voedingsarm) mogelijke grond staan. De jonge planten zijn heel gevoelig voor het zout wat bij de mest zit. Jonge wortels kunnen erg snel verbranden en als dat te lang duurt stopt hij met wortels maken en gaat dood. Van te voren bemesten is daarom een slecht idee. Beter is het om over 4 weken na het planten wat koemestkorrels bij te voeren. ongeveer 10 gram per plant. Geef dan ook gelijk een gieter water erover heen. Lost gelijk een gedeelte op. Doordragers vanaf dat moment elke 3 weken voeren. Ze moeten de hele zomer en najaar aardbeien geven dus ze hebben ook hun vitamines nodig. Hij betaald het dubbel terug veel meer en lekkerdere aardbeien die ook niet zo snel verrotten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Veerkee Geplaatst: 8 maart 2011 Share Geplaatst: 8 maart 2011 zo vond ik het net op internet: misschien heb je er iets aan:De organische bemesting zoals stalmest of champost geven we aan de voorteelt of het najaar voordien.We gebruiken bv 10kg/m2 stalmest of 4kg/m2 champost Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Veerkee Geplaatst: 8 maart 2011 Share Geplaatst: 8 maart 2011 o ja dit is de gehele site:http://www.plantaardig.com/groenteninfo/aardbei/aardbei1.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 27 maart 2011 Share Geplaatst: 27 maart 2011 (aangepast) Nu begin ik direct maar mijn vraag.. vanaf Wanneer kan ik mijn aardbeien buiten (volle grond/bakken) het beste bemesten? Zijn oudere plantjes, zullen denk dus minder gevoelig zijn voor overbemesting? 27 maart 2011 aangepast door Gast Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
essiebes Geplaatst: 27 maart 2011 Share Geplaatst: 27 maart 2011 aardbeienplanten moeten op een zo'n schoon ( voedingsarm) mogelijke grond staan. De jonge planten zijn heel gevoelig voor het zout wat bij de mest zit. Jonge wortels kunnen erg snel verbranden en als dat te lang duurt stopt hij met wortels maken en gaat dood. Van te voren bemesten is daarom een slecht idee. Beter is het om over 4 weken na het planten wat koemestkorrels bij te voeren. ongeveer 10 gram per plant. Geef dan ook gelijk een gieter water erover heen. Lost gelijk een gedeelte op. Doordragers vanaf dat moment elke 3 weken voeren. Ze moeten de hele zomer en najaar aardbeien geven dus ze hebben ook hun vitamines nodig. Hij betaald het dubbel terug veel meer en lekkerdere aardbeien die ook niet zo snel verrotten. Hoeveel is 10 gram koemestkorrels ongeveer Een heel klein handje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erwin Geplaatst: 28 maart 2011 Share Geplaatst: 28 maart 2011 Hoeveel korrels 10 gram is weet ik ook niet exact. Ik weet niet welke mest je gebruikt. Maar vermenigvuldig dit met het aantal planten en je hebt een groter gewicht. Iedereen heeft wel een keuken wwegschaal. Doe daar dan een plastic zakje in en weeg het af. 10 gram is aan de veilige kant, van 15 zullen ze ook niet verbranden maar als je dat gaat zeggen wordt het al snel 20 gram. Beter 2x een beetje dan 1x iets te veel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
essiebes Geplaatst: 3 april 2011 Share Geplaatst: 3 april 2011 Ik heb het zo'n beetje gewogen met mijn keuken weegschaal en 10 gram is inderdaad echt weinig. Nog niet eens een half handje. Dus gisteren maar gelijk wat mest op de aardbeienplanten g edaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erwin Geplaatst: 4 april 2011 Share Geplaatst: 4 april 2011 10 gram is ook niet veel. Een plant mag best iets meer hebben, maar als ik zeg 20 gram dan geven de mensen misschien 30 gram en dat is dan echt veel te veel. Vandaar de 10 gram om aan de veilige kant te blijven. Succes met de opkweek van de aardbeien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
essiebes Geplaatst: 4 april 2011 Share Geplaatst: 4 april 2011 Nou ik heb me wel aan je advies gehouden hoor Erwin want als ik zelf had moeten gokken hoeveel ik erop moest doen, had ik waarschijnlijk veel te veel gedaan. En teveel zal denk ik schadelijker zijn dan iets te weinig. Dus bedankt voor je tip Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.