Geplaatst: 9 maart 201114 j Ik hou erg van mos dus wil het best in m`n tuin hebben. Ik weet dat het door veel mensen als armoede plantje word gezien maar ik vind het gewoon heel erg mooi. In een park (Elswout) groeit er altijd prachtig mos, Stermos. Het is soms wel zo`n 8 cm hoog/dik, zover ik weet, en het is echt erg mooi. Ik zou dat best op de 1 of andere manier in m`n tuin willen laten groeien op plekjes tussen verhoogde bakken of in kleine ongebruikte hoekjes.En dus heb ik er wat vraagjes over.Is er hier iemand die ervaring heeft met het inbrengen van mos in de tuin? En zo ja, ook Stermos? Ik zou graag willen weten hoe ik ervoor kan zorgen dat het blijft leven Ik weet dat het van vochtige plekken houd maar daar stopt m`n kennis erover dan ook.(let maar niet op de naam van het plaatje )
Geplaatst: 9 maart 201114 j hallo .ik kom ook wel eens in elswout .vooral nu met al de sneeuwklokjes .het liefst groeit mos op oude verteerde bomen .niet op de wind zeker niet in de zon .en gewoon proberen .heel klein stukje mee nemen uit elswout .
Geplaatst: 9 maart 201114 j Auteur Elswout is mooi he ook lelietjes van dalen vorig jaar. Dit jaar ben ik nog niet geweest maar nu heb ik een zeer goede reden om een bezoekje te brengen.Toevallig heb ik deze week allemaal boomschors meegenomen uit een park hier, omdat ik het mooi vond. Misschien kan ik dat wel gebruiken.
Geplaatst: 9 maart 201114 j Volgens mij kan mos ook slecht tegen kalk in water, je kan wel stenen/beelden groen krijgen door ze in te smeren met yogurt,volgens mij is dat ook soort van minisicuul mos of zou dat alg zijn ? Er bestaan in iedergeval wel bloeiende plantjes die speciaal verkocht worden voor tussen tegels enzo te groeien deze blijven heel klein en vullen de gaatjes kiertjes tussen de tegels, het bloeid heel zacht roze en is net als mos heel compact en laag van groei, naam plantje weet ik helaas niet meer. Verder zal bv kruiptijm ook uitstekend overal in hoekjes gaatjes van muurtjes groeien, ruikt lekker. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 9 maart 201114 j Ik denk dat het wat anders is het had echt piepkleine blaadjes, de eerste foto lijkt er iets op. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 9 maart 201114 j Auteur Het klinkt heel leuk, ik zal over een tijdje rondneuzen in die hoek van het tuincentrum.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.