Geplaatst: 14 oktober 20205 j Hier een dompelpomp IBC accu en zonnepaneel. Werkt prima. Kijk maar even op mijn Blog hoe ik dat gedaan heb. Nu alles met stekker gemaakt zodat het makkelijk los te koppelen en te verplaatsen is. Kosten 30 Euro met veel gebruik van gebruikt materiaal. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 14 oktober 20205 j Kijk ook even Hier Het pompje komt van Conrad, maar deze heb ik gekozen om in een buis te laten zakken. Jullie kunnen iedere pomp nemen de langdurig op 12V kan werken. Als je zoekt op accu, pomp of zonnepaneel etc. vind je meer topics en info... De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 6 december 20213 j Een paar jaar geleden heb ik een irrigatiesysteem gemaakt. Een redelijk ruime configuratie: een zonnepaneel van 100Wp en een accu van 100 Ah. Bij [website weggehaald door moderator ivm reclame-maken door een nieuw lid] kocht ik een accuregelaar met ingebouwde sproeiregelaar. Deze regelaar houdt de accu op peil en er kunnen twee pompen worden aangesloten. Ik gebruik een pomp voor de tuin en een pomp voor mijn kas. Elke 12V pomp kan worden aangesloten. veel dompelpompen kunnen niet continu draaien, deze regelaar houdt daar rekening mee. Voor de tuin gebruik ik een zelf aanzuigende pomp, die slootwater oppompt en voor de kas wordt een dompelpomp gebruikt die regenwater uit een ton oppompt. Sproeien gaat geheel automatisch. Als de zon opkomt wordt er gesproeid. De sproeitijd voor de tuin hangt o.a. af van de hoeveelheid zon, de temperatuur, de accuconditie. Eventueel kan een bodemvochtigheid worden gemeten om het sproeien te beperken. In de kas wordt dagelijks enkele minuten gesproeid. Ik ben zeer tevreden over dit systeem mede omdat ik regelmatig voor langere tijd niet op de tuin kom. Bij [website weggehaald door moderator ivm reclame-maken door een nieuw lid] kun je een compleet systeem kopen, dus accu, zonnepaneel, accu/sproeiregelaar en alle montagematerialen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.